Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Starte Lydstudio!


Anbefalte innlegg

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 117322

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 2050.09 2050.09

--------------------------------------------------------------------------------

Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB S-ATA S-ATA/150 8MB cache 7200RPM

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 115561

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1120.09 2240.18

--------------------------------------------------------------------------------

Abit AI7 Hovedkort S478, SATA, µGuru I865PE, ATX,Dual-DDR,Firewire ,Raid, LAN

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 121244

Lagerstatus: 100+ stk på lager 1023.74 1023.74

--------------------------------------------------------------------------------

Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W MX-01SL-D-U USB/1394

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 120399

Lagerstatus: 100+ stk på lager 695 695

--------------------------------------------------------------------------------

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 118737

Lagerstatus: 100+ stk på lager 2395 2395

--------------------------------------------------------------------------------

Matrox Millenium G550 32MB Dual Head AGP, Skjermkort, DDR-Ram, Retail

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 107979

Lagerstatus: 10-19 stk på lager 1023.74 1023.74

--------------------------------------------------------------------------------

Samsung 17" LCD Syncmaster 172S TCO99 Skjerm,Silver

- Miljøgebyr 50 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 122807

Lagerstatus: 100+ stk på lager 3994.99 7989.98

--------------------------------------------------------------------------------

NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 122609

Lagerstatus: 100+ stk på lager 894.99 894.99

--------------------------------------------------------------------------------

Logitech Cordless Desktop Express (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail

- Miljøgebyr 0 pr stk kommer i tillegg.

Varenr.: 123936

Lagerstatus: 100+ stk på lager 400.4 400.4

--------------------------------------------------------------------------------

Miljøgebyr: 100

Best.ref.: Totalt: 18813.12

Dette er et forslag til en PC som jeg ville kalle rimelig grei, med tanke på pris/ytelse. Velger to hardisker som settes opp i RAID 0, altså for økt ytelse, ikke for backup. JEg har kjørt dette i 2 år og aldri opplevd noe tull.

Dessuten velger jeg et Matrox skjermrkort som er relativt billig fordi maskinen er tiltenk musikk og ikke spill, og matrox har rykte på seg til å gå veldig fint sammen med musikkprogrammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmm... vil tro at det er mye en ville ha skiftet ut om et par år... ingen vits i å fantasere om dette hvis du ikke har tenkt på å bygge opp studioet før en 2-3-4-5 år... masse forandringer vil komme... hvorfor blakke seg for tidlig??

sjekk litt hvordan den tomta ligger an i forhold til fremtidig utbyggning, hvordan eiendom markedet er der o.l... kan plutselig være mye mere verdt om et par år.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

som noen nevnte her.. drit i behringer, samson, osv.

Og kjøp heller litt og litt, så du får lært deg hver eneste ting inn og ut. Ikke vits å sitte med 70 forskjellige kompoenter du ikke vet hvordan du skal bruke.

Litt av skjarmen med et hjemmestudio er at hver eneste ting betyr noe for deg. Og at du selv har bygd det opp, slik at du kjenner hver eneste knott som din egen lomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, MEN.. hvis man IKKE har mye penger så ville jeg ha anbefalt ting som behringer.

For hvis valget står mellom å få seg et lite hjemmestudio ved å kunne kjøpe seg noen billige komponenter først( a la mitt) , eller å bare ha råd til å kjøpe et par dyre ting og ha et ufullstendig et, så ville jeg gått for det første. Og så byttet ut en av de billige med en dyr etterhvert som du fikk bedre råd.

På den måten kommer du i gang "med en gang" og studio vokser seg bedre mens du holder på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

jeg synes complex skal gjøre som han vil... jeg har også lyst til å ha lydstudio, men da hadde jeg kjøpt noen andre ting først!

hadde jeg hatt mer penger så hadde jeg kjøpt studio!!!:D

men som sagt, så er det andre ting jeg villle kjøpt før det:)

det er hvertfall min mening, men gjør som du vil complex:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville anbefalt deg å få lit mere undervisning i faget, før du begynner å bestemme deg... Det er veldig mye å sette seg inni og veldig mye er komplisert og ting har ofte ingen fasit.. Hva vet du f.eks om akustikk, prosessering, digital lydteknikk, de forskjellige insterumentenes forskjellige soniske egenskaper osv.osv....

Prøv å få deg jobb i et bra studio etterhvert.. først må man som regel begynne i det små.. gå gradene lit oppover.. når du har fått erfaring og kontakter med de rette folka i bransjen, så kan du vurdere å skape noe eget... sansynligvis finner du etterhvert ut at det blir veldig vanskelig å konkurere med de veletablerte...

Et lite hjemmestudio derimot kan du få for en rimelig penge i dagens digitale verden... En kan jo gjøre noen jobber for amatører og halvproffe med det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør lissom vite en del om studio før man sitter på profft utstyr.. og det virker ikke HELT som complex er den personen i verdens som har mest pågang av band som vil gjøre sin mix hos han :P hhee.. Lær deg litt mer om det du skal kjøpe før du engang tenker på det ..

Nilsefx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.