Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Starte Lydstudio!


Anbefalte innlegg

VEL.

Hvis du snakkere om selve soundcraft så er det veldig bra, ja. MEN de er dyre, og STORE. Snakker du om Spirit BY Soundcraft så er ikke de spesielt bra synes jeg. Stort sett noe "billig" over de. De må i såfall være den "nye " E serien deres. Den er ikke så værst, selv olm jeg fremdeles synes både preamp og EQ del er bedre på en Allen & Heath.

Det eneste jeg lvirkelig liker med E serien er at den har en pre/post-fader knapp for direct out på hver monokanal. Det er kult. Man må inn og lodde for å oppnå noe av det samme på en Allen & Heath MixWizadene

Dessuten får man med effekter på noen av modellene til a&h, de er ikke veldig bra, men duger fint til å legge f.eks klang i hodetelefon til vokalister og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis det koster 58 000 kroner med frakt så er ikke det så ille, trodde det skulle bli mye mer, men da kan du faktisk vurdere det....

Men jeg ville fortsatt kjøpt et billig, kanskje brukt hjemmestudio først, og etterhvert vurdert noe i klassen som det du nevnte ovenfor.

Og ta det litt rolig, ikke kjøp det dyreste og beste med en gang, kjøp litt og litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med Mac for profesjonelle brukere har vel vært større stabilitet, støtte for "bedre" programmer (Logic, Pro Tools, FInal Cut Pro etc.), og har i visse tilfeller vist høyere ytelse i proffe applikasjoner enn f.eks. en high-end PC.

Allikvel så må det vel sies å bli preferanser til syvende og sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at Mac er dyrt er å ta kraftig i. Når en 1.4 Ghz G5 holder tritt med en 3.2 Ghz P4, så er det vanskelig å sammenligne pris vs ytelse. Alt avhenger av applikasjon og eksternt utstyr.

Mac er mer stabilt. Du kan få like stabile PC'er, men hvis du skifter skjermkort i den stabile PC'n kan du ende opp med noe som ikke fungerer. Og det er lavmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en mac KAN du ikke skifte kjermkort :)

Dessuten er det ikke mulig å bruke en G5 til musikkrelaterte oppgaver da den lager elektronisk støy som interferer med opptakene. BAre gjør et søk selv. Er ikke sikker på om Apple har laget en fix for det ennå, de nektet lenge for at det var sant, men de innrømmet det offentlig for ikke så enge siden

Når det gjelder støtte for "bedre" programmer? VEl, vet ikke om det. Final Cut Pro har lenge vært en standard innen video, men nå begynner Pinnacle sin Liquid Edition 5.5 VIRKELIG å bli bra. F.eks.

Pro tool? FInnes også til pc, og er vel ikke nødvendigvis det beste. De var bare veldig tidlig hvilket gjorde de til en standard.

Men vi bør ikke la dette skli ut til en ny PC Vs. MAC diskusjon. Der kommer vi uansett aldri opp med noen fasit. Tråden gjelder hva complex bør kjøpe. OG siden han er vant med PC, så er det veld et han bør fortsette å bruke. Iallfall bør vi anta det til han selv sier han vil skifte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til at jeg skrev "bedre". ;-)

Det jeg mente med det, var at disse programmene er de som går for å være de beste, og er nærmest industri standard. Om de i realiteten er de beste applikasjonene, det er en helt annen sak...

Jeg foretrekker f.eks. Premiere Pro som videoredigeringsprogram, men det er ikke å se bort ifra at hvis videoredigering hadde vært en del av jobben min, ville jeg mest trolig sittet med Final Cut Pro og en Mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Computer:

3200GHZ/1GBRam/DVD brenner' date=' etc, $2,899.99

Cubase SX (Plugins, Samples), $599.99

Vist du bygger denne pc selv, tjener du ett par 1000 lett...

Gå inn på www.komplett.no og se...[/quote']

Yuepp. det var der jeg bygde pcen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.