Web Analytics
Jump to content

strat copy

lampshade
 Share

Recommended Posts

Har ikke prøvd gitaren. Men til den prisen, over nett. All erfaring tilsier ligg unna. Mye bedre å kjøpe noe av den lokale forhandleren. Da får du i tillegg noen du kan snakke med i etterkant. Handler du over nett er det mye vanskeligere å gjøre stort om du skulle behøve hjelp på et senere tidspunkt. Og skulle du finne på å ta med en slik gitar til en forhandler får du neppe noe særlig hjelp, da det ofte er lite å gjøre, men du får sikkert tilbud om å kjøpe en annen gitar.

Valget er ditt. Jeg ville heller handlet hos den lokale, du betaler ikke enormt for litt ekstra service og vennskap. :)

styr unna! Hvis du aldri har spilt gitar og har lyst til å lære å spille, kjøp en klassisk gitar med nylonstrenger. Gjerne brukt. Om du fremdeles synes det er gøy etter at du har fått litt dreisen på den kan du kjøpe deg feks en stratkopi, gjerne brukt, men gå litt opp i prisklasse og skaff deg da en Squier Strat feks.

trenger ikke være så galt. Jeg ville ikke hatt særlig store forhåpninger til pickups, men ellers kan du fort få ok gitar. Jeg anbefaler deg å ta en del innspill her med en klype salt, og heller holde deg til regelen om at du får omtrent det du betaler for. De billigste gitarene kan fort være ok de.

Jeg har faktisk kjøpt to "noname" "Stratocastere" på QXL. Den ene ble faktisk ganske OK.

Jeg måtte skifte ut et par deler, som stemmeskruer, halsen , pickups, potmetre og broen. Og ja, glemte, jack-kontakten tok kvelden her, så den er også skiftet.

Den andre lå det en tråd om her, "påskesynder". Den solgtre jeg med litt tap til en nybegynner, etter at jeg hadde brukt rundt 10 timer på å få den spillbar. Den ble faktisk spillbar, riktig intonert og med akseptabel strengehøyde.

Det er kanskje ikke noen bombe at jeg er enig med Greener i om man ikke bør handle tusenlappgitarer på QXL, så sant man ikke er ute etter et mekkeobjekt.

Edited by CastorFiber

Langt ifra. Plekterbrettet og metalldekslet til outputen, samt skruer var helt greie. Jeg ga etter det jeg husker 680 kroner for gitaren, så prisen på de brukbare delene var da ikke urimelig? Fin lakkering er det ogs på den, tror det er bilde av den et eller annet sted på forumet, men finner ikke igjen tråden.

Langt ifra. Plekterbrettet og metalldekslet til outputen, samt skruer var helt greie. Jeg ga etter det jeg husker 680 kroner for gitaren, så prisen på de brukbare delene var da ikke urimelig? Fin lakkering er det ogs på den, tror det er bilde av den et eller annet sted på forumet, men finner ikke igjen tråden.

Du får ikke Squierkvalitet til 700 kroner, men du kan fortsatt få noe som er spillbart og morsomt.

Du får ikke Squierkvalitet til 700 kroner, men du kan fortsatt få noe som er spillbart og morsomt.

Joda, det er bare å kjøpe brukt det. Forøvrig var det nettopp en nettbutikk som solgte Squier standard serie for 1000,- på tilbud. De qxl gitarene er bare uspillelige..

Joda, det er bare å kjøpe brukt det. Forøvrig var det nettopp en nettbutikk som solgte Squier standard serie for 1000,- på tilbud. De qxl gitarene er bare uspillelige..

ja,det kan jo ikke være så rare greiene for 1000kr.det var liksom en hylles gitar til hendrix.med bilde av ham + signaturene hans på den.kan jo altids tenne på den da <_< blir kansje mere verdt av det.så en fyr som solgte ferdig brente strater på ebay.utrolig men sant.

Tja, hørt om Leslie Jennings før.. Er visstnok ett jallamerke som de slenger på overskuddet av gitarer fra fabrikker i asia som Fender/Gibson ikke kjøper opp (Squire og Epiphone dette gjelder). Så med andre ord burdte det være mulig å gjøre seg ett greit kjøp. Kjedelig at man ikke får sett gitaren selvfølgelig. Men vurderer å kjøpe en Tele selv og bytte mikrofoner/bro/elektronikk. Hvis du har en god kropp, spillbar hals og fin finish, så er da 6-700 kroner billig spør du meg. Hvis du er ute etter ett liten custom prosjekt altså. Ville ikke anbefale å kjøpe den for å bruke den som den er..

Edited by HrBeLE

Tja, hørt om Leslie Jennings før.. Er visstnok ett jallamerke som de slenger på overskuddet av gitarer fra fabrikker i asia som Fender/Gibson ikke kjøper opp (Squire og Epiphone dette gjelder). Så med andre ord burdte det være mulig å gjøre seg ett greit kjøp. Kjedelig at man ikke får sett gitaren selvfølgelig. Men vurderer å kjøpe en Tele selv og bytte mikrofoner/bro/elektronikk. Hvis du har en god kropp, spillbar hals og fin finish, så er da 6-700 kroner billig spør du meg. Hvis du er ute etter ett liten custom prosjekt altså. Ville ikke anbefale å kjøpe den for å bruke den som den er..

har tenkt å bytte pickuper.får se hvordan det funker.har ikke så høye forventninger,egentlig.ble mest nysgjerrig,selger skryte selvfølgelig voldsomt av hvor mye gitar det er for pengene.2 års garanti,å pengene tilbake hvis man er misfornøyd.nå tror jeg ikke at en reklamasjon til sverige,på en gitar til 1000kr har noe hensikt egentlig <_<

Min gode mann du er grovt feilinformert.. Fender og Gibson får laget sine egne gitarer/modeller på fabrikker de i stor grad selv driver og eier. QXL gitarene har ingen kobling til dette.

Poenget er jo at de billigste asia gitarene ikke har noen god kropp, spillbar hals eller bra mekanikk. Oppgraderinger vil bare føre totalprisen opp til en nivå hvor du like godt kunne kjøpt noe bedre i utgangspunktet. Men for all del det er jo mulig å gjøre det.. Men det må da være bedre å bare kjøpe deler og sette sammen en partsocaster heller ?

Edited by Greener