Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Angående kjøp og salg


CastorFiber

Anbefalte innlegg

Etter å ha handlet for mange tusen kroner på kjøp/salg i forumet, sitter jeg igjen med et inntrykk av at denne delen av forumet kan ha godt av en forbedring.

La meg først få nevne at samtlige jeg har handlet av, har levert det jeg har kjøpt, slik at jeg ikke noe å klage på selv. Takk for handelen!

Uansett, en del annonser er medlemmers "førstepost", og da blir det ofte med det. Ofte får man ikke svar på det man spør om. Det vil si at en del mennesker bruker forumet kun som en salgskanal, og ikke som et "gitarsamfunn".

Handel mellom mennesker på nettet er bestandig risikofullt. Man kan betale for en gitar, og få fire esker cornflakes tilsendt. For å øke kravet til at man kan stole på de som poster i kjøp/slag, foresår jeg følgende:

- Sett rettigheter til posting i kategorien skal være slik at man er støttemedlem. Dette er ikke dyrt, og medfører at man bruker en hundrings på å kunne følge med. Vil man kjøpe noe, kan man sende PM.

Slik jeg ser det, er dette en veldig billig måte å kvalitetssikre kjøp og salg på. Jeg som kjøper vet at selgeren er så seriøs at han/hun vil bruke en hundrings på å få lov til å poste, og vil jeg selge, så er en hundrings en veldig billig annonse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

100 for en annonse? Da tror jeg det er mange/noen som tyr til finn i stedet. Der koster det vel kun 25kr? Det er jo alltids en stor sjanse for at man ikke får solgt det man selger, og da er jo en hundrings litt surt å miste sånn :P

Ikke det at jeg er en gjerrigknark eller noe, men det er jo smekk på pungen å tape 100kr.

Endret av Konnis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja......... Er egentlig i mot alle restriksjoner her....

Men klart at man kan være skeptisk til salgsannonser som post nr. 1, men da kan man jo bare styre unna..

Kan til nød være med på at man må ha et min. antall postinger her før man slipper til med annonser, men man ser jo hvor lett det er å komme opp i noen hundre poster med innlegg av typen +1, smileys, + diverse annet tullball!

Egentlig ser jeg ikke helt problemet, jeg føler meg faktisk tryggere på dette forumet enn å handle av ukjente på finn.no

Når jeg har handlet med folk her har jeg alltid spurt etter navn, adresse og mobilnr. til de jeg handler fra, mener jeg har litt mer å gå på da.

Og Castor, du sier jo dette i første posten: La meg først få nevne at samtlige jeg har handlet av, har levert det jeg har kjøpt, slik at jeg ikke noe å klage på selv. Takk for handelen!

Da ser jeg ingen grunn til at du tar opp dette....

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 for en annonse? Da tror jeg det er mange/noen som tyr til finn i stedet. Der koster det vel kun 25kr? Det er jo alltids en stor sjanse for at man ikke får solgt det man selger, og da er jo en hundrings litt surt å miste sånn :P

Ikke det at jeg er en gjerrigknark eller noe, men det er jo smekk på pungen å tape 100kr.

Ikke for hver annonse. 100kr for å få poste annonser i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man tillater innlegg som heller hører hjemme på nakenprat.no ser jeg ikke problemet med dette :lol:

EDit: Den var kanskje så useriøs at jeg anbefaler alle å se bort fra detet innlegget! Øl og akevitt, da går det såmnn...

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det kan kanskje være en idé det der, ja. Evt. 1. går det an å gjøre slik at man ikke kan poste i kjøp&salg før man har et visst antall poster, eller kanskje også begge deler.

Bare en teori, men jeg tror en del hadde begynt å poste mer og "spamme" for å få benytte seg av Kjøp og Salg forumet.

Egentlig så fungerer det veldig fint som det er nå, om alle på forumet sjerper seg litt. (inkludert meg) og holder seg unna diskusjoner om pris ol i annonser. Men det tar jo heller ikke langt tid for dere moderatorer å se hvem som er på forumet for å poste annonser og hvem som er her for å "henge" med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min intro til dette forumet var at jeg skulle selge en gitar. Hadde aldri hørt om det før. Min første post ble derfor en "til salgs" annonse.

Har siden logget inn hver dag og leser med stor iver det meste som blir skrevet her. Har stor glede av forumet. Er ingen stor leverandør av poster selv.

Synes det er unødvendig at jeg skulle være nødt til for eksempel å sende ut 20, 40 eller 60 SPAM poster for å få lov til å selge utstyret.

Jeg anser dette som et av de tryggeste stedene på nettet når det gjelder handel med gitarer og annet utstyr.

Eventuelle restriksjoner bør bare komme hvis det blir et stort problem med lureri og svindel.

Restriksjoner vil sikkert ramme de seriøse og ærlige mer enn de som er ute etter å svindle. De finner måter/andre kanaler uansett.

- Dette innlegget er jeg enig i.

Endret av Jowasv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min intro til dette forumet var at jeg skulle selge en gitar. Hadde aldri hørt om det før. Min første post ble derfor en "til salgs" annonse.

Har siden logget inn hver dag og leser med stor iver det meste som blir skrevet her. Har stor glede av forumet. Er ingen stor leverandør av poster selv.

Synes det er unødvendig at jeg skulle være nødt til for eksempel å sende ut 20, 40 eller 60 SPAM poster for å få lov til å selge utstyret.

Jeg anser dette som et av de tryggeste stedene på nettet når det gjelder handel med gitarer og annet utstyr.

Eventuelle restriksjoner bør bare komme hvis det blir et stort problem med lureri og svindel.

Restriksjoner vil sikkert ramme de seriøse og ærlige mer enn de som er ute etter å svindle. De finner måter/andre kanaler uansett.

- Dette innlegget er jeg enig i.

Helt feil tankegang. Å være nødt til å spamme gjør deg til en useriøs person, noe som ikke vil lønne seg om du skal selge noe.

Nå sier jeg ikke at du er slik, men det kunne vært tilfellet om noen hadde tenkt slik som det der.

Det er likevel urovekkende for enkelte å se at en av de første postene til en bruker er en salgspost. Man har ikke noe forhold til denne personen som forumbruker, og kan derfor ikke forutse hva slags type person dette er. Mulig jeg virker litt paranoid nå, men poenget er at det er lett for en person å lage en bruker og poste en salgstråd for så å forsvinne etter å ha tatt betalt og uten å ha sendt det han har fått betalt for.

Det er uansett bedre å være føre var enn etterpåklok.

Jeg er for en endring i Kjøp Og Salg.

Selv var jeg nektet tilgang til den delen av forumet helt til for tre uker siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.