Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Høyere clean "headroom" på en Hot Rod deluxe?


a7x

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp kjøpt meg en Fender Hot Rod Deluxe , og merker at når jeg skrur opp lyden, begynner cleanen å vrenge seg.. Er det noen måte man kan øke volumet som må til før den vrenger seg, utenom å måtte bytte ut høytalere eller rør og sånt? Og hvordan er den ultimate eq'uen for å få best mulig clean lyd?

Hvis det er viktig har jeg en Gibson SG Special Faded..

Tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å bruke neck-pickupen og skru ned volumet litt på gitaren?

Bare sånn at jeg er 100% sikker, "Treble" er neck-pickupen sant? :P

Men det er hvertfall sånn jeg har det nå, blir ganske høyt :)

Men hvordan eq bør jeg ha for å få minst mulig vreng? Det jeg kan stille på er: Drive, Middle, Treble, Bass, Presence..

Noen forslag ? :)

Takk for hjelpen :D

Endret av a7x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhythm er neck. Må ikke spille på neck for at det skal bli clean, men de har gjerne lavere output og rundere lyd, og er derfor litt bedre til det.

Sett volum på gitaren enten så lavt som mulig hvor du fortsatt får høy nok lyd, eller så høyt som mulig hvor det ikke vrenger.

Tone setter du slik du vil, men blir vel kanskje cleanere med den på null. Tror derimot ikke det har noe å si, du klarer nok å få den clean uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man får mye mer headrom, klarhet og fylde i lyden når man bruker rhythm/neck pickupen. Foretrekker det ihvertfall.

Skru ned volumet på gitaren til ca 7-8 av 10.

Dermed kan du skru opp litt gain og ned fiks volumet sånn som du vil ha det på forsterkeren.

Syns cleans blir fort for tynne i bridge/treble. Men det er jo min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.