Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Støt når du spiller


_morten_

Anbefalte innlegg

Hmm opplevde noe merkelig i dag. Spilte på konsert og fikk støt av gitaren helle tiden mens eg spilte (høyre hånd). Har aldri hatt problem med sånt før, gjorde noe så inn i helvete ondt, alle musklene i hånden spente seg i tillegg korte stunder, var litt tricky å spille, for var ikkje små greiene heller. Og fikk hele tiden liksom. Skulle spille basketcase av greenday, då var smerten på grensen til smålig uutholdelig. Noen som har hatt lignende problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om folk som har fått noe satans støt av sangmikrofonen, og har havnet på sykehus etc, og folk som har dødd når lynet har slått ned i strømmastene utenfor huset når de spilte gitar. Men har aldri hørt om dette fenomenet dessverre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99% sjangse for at forsterkeren din fucka.. Det skal ikke gå så mye strøm igjennom gitaren at du kjenner det.. Hvis jeg var deg ville jeg ikke spilt på den forsterkeren igjen før den har vært på service. Hvis den blir mer fucka (dvs sender enda mer strøm) dør du..

Jeg ville vært jævlig forsiktig om jeg var deg.. Åssen forsterker er det snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Peavey Bandit 112. Har som sagt aldri hatt problemet før, og slo til mot slutten av konserten. Merket ingenting på generalprøve eller andre av øvelsene i helgen. Jaja, ingen skal kunne si eg ikkje spilte med "følelse" på konserten da (smertefølelse men dog.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, som elev ved elektro VK1 vil tro dette er jordfeil i konserthuset du spilte i.

Ta også prøv å spille andre steder med samme utstyr, sjekk om du får støt da.

Sang du samtidig? Har opplevd at jeg får støt i munn-partiet når jeg spiller og synger samtidig :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sang ikkje nei, kan ikkje sånt. Var ingen andre som hadde noe problemer, om det var feil i konserthuset ville ikkje andre merket det og? Og ville eg ikkje merket i løpet av helgen (øvde så og si hele helgen i konserthuset) og ikkje før på konserten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som spiller gitar der? Sikker på at det ikke bare er armen din da?

Det kan bli jordingsfeil når kanskje noen andre koblet inn andre apparater.

Det er vanskelig å si, kan jo også hende det bare var din hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke så veldig likt, men jeg fikk ihvertfall lignende støt.... Jeg satt på rommet og spilte, og mens jeg holdt gitaren skulle jeg rette på TV-antennen på en TV som stod på. Da fikke jeg sånne støt i den ene hånden..ganske vondt hvis du holdt den der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du får støt fra gitaren er det enten noe feil med det elektriske anlegget i huset (det er skjelden, men det skjer) ellers er det noe galt med forsterkeren. Det ikke gitaren som forårsaker det.

Siden det er snakk om en Peavy Bandit har den ikke rør, og spenningene den er i stand til å gi er antaglig ikke dødlige. (hvis det er noen trøst..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stor sansynlighet for at det er statisk. men det kan også være forsterkeren. Men det lite sansynlig at du under noen omstendigheter kan skade deg... (har vel fått ca. 50 skikkelige karameller av 230V uten å ta skade av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.