Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarhjelp


AbstinenS

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går i 1st klasse på musikklinja på Manglerud og ønsker å kjøpe en ny gitar. Vell og merke er ikke gitar mitt hovdinstrument, men jeg føler alikavell at den gitaren jeg har nå ikke strekker til ( en Oscar Schmidt, nylon, usikker på moddel. kosta et par og 400 når jeg kjøpte den ny). Jeg har gitar som bi-instrument og ønsker å forsette med gitartimer etter første hos en privat lærer.

Det jeg har bestemt meg for til nå, selv om jeg er veldig åpen for forslag, er en akustisk gitar med stålstrenger og pickup. Prisklassen jeg sikter etter er fra 2000 til overkant av 4000. Hvis dette er en idiotisk prisklasse i forhold til hva jeg håper på så får dere sifra, og jeg skal etter det vurde hva jeg skal gjøre. Det er det samme om den er brukt eller ikke, men vil ha noe med en fyldig klang og noe som holder.

Jeg er ikke ekstremt god på gitar, men ligger på nivået til sanger som "tears in heaven", "blackbirds" og "när det blåser på månen" av Kent. Har kjennskap til barre grep og de fleste akkorder (minus eks: Dsus2+6). Musikk som jeg liker å spille er fra artister som Sting ("shape of my heart" er nok den vanskligste sangen jeg kan), cornelis vreeswijk o.l. Jeg er også veldig glad i Kent.

Siden dere har bedre kjennskap en meg håper jeg at dere kan gi meg tips til gitarer innenfor denne prisklassen, og som jeg kan få prøvd i en butikk i nærheten (bor i Oslo området).

Jeg har spilt på stålstrenger og blitt vant til det... så et par innlegg om det her på forumet og tenkte det ville være greit å si fra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjøpe brukt er fint, da for du masse gitar for pengene. Jeg er veldig fornøyd med min Ibanez AEL, den syntes jeg låter veldig bra (til 4000,- ny, den har forresten gått ned i pris). Men det går jo litt på hva man liker. Vil anbefale å tenke litt på treverk, selv er jeg glad i "halvpolert" (aner ikke hva det heter på fagspråket), det det føles som tre og ikke plast:p Men prøvespilling er fint, så du får litt innblikk i hva du liker. Du kan tasse innom imerslund i trondheimsgata og se hva de har der. Så kan du sette opp noen - + punker på hva du liker/ikke liker. Når du da har testa og funnet ut hva du leter etter kan du ringe rundt og prøve gitarer :) mitt tips i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet dessverre ikke om de store forskjellene, men jeg vet hvorfor jeg gikk for se40. Det poleringsgreiene jeg prata om, ja, den gir litt autentisk trefeel fra seg. Det er mange butikker som selger de gitarene, så ville trodd du fikk prøvd dem på enten imerslund (tronheimsveien/gata) eller i skippergata, eller riff i skippergata eller musikkbørsen etellerannetsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.