Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall stack


Mags

Anbefalte innlegg

Jeg tror folk som spør etter forsterkertips vil ha svar hos folk som vet hva de snakker om. Og det gjør ikke folk som sier noe er crap eller überille og ferdig med det. Gi meg gode årsaker,grunner og forklaringer til at det er sånn(annet enn personlige preferanser),eller holdt munnen godt lukket igjen.

Mags, du sier du har en 50w Spider som er for liten. Er du helt sikker på det? Er det 2*12 i den ampen? Har du vurdert å bare kjøpe et ekstra høyttalerkabinett(2*12)?

Det du må huske på er at et stack er vanskelig å transportere, og du skal ha en del plass for å lagre det også. Stort og tungt er det, selv om kabinettene til MG-serien er en smule mindre enn de konvensjonelle 1960 AB-kabinettene til Marshall.

Nå er ikke jeg hysterisk fan av transeamper, men jeg klarer fint å ratte meg til en brukbar lyd på lillebrødrene til ampen du snakker om,selv om det er en stund siden jeg har spilt på akkurat samme ampen. Trikset er å roe ned på gain, og guffe opp volum og mastervolum. Contour-pottet er vel den verste oppfinnelsen i historien, bare møkk, og er etter min mening hovedårsaken til at de ampene er vanskelige å få til å låte bra, men hvis du forsker litt, så klarer du helt sikkert å få til en lyd som svinger.

Clean låter disse ampene helt fint,etter min mening.

Lykke til, og jeg slenger med en anbefaling om en eller annen combo istedenfor halfstack. Grunnen til det er at det er lettere å transportere,lettere å lagre,men bråker omtrent like mye som et halfstack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror folk som spør etter forsterkertips vil ha svar hos folk som vet hva de snakker om. Og det gjør ikke folk som sier noe er crap eller überille og ferdig med det. Gi meg gode årsaker,grunner og forklaringer til at det er sånn(annet enn personlige preferanser),eller holdt munnen godt lukket igjen.

Mags, du sier du har en 50w Spider som er for liten. Er du helt sikker på det? Er det 2*12 i den ampen? Har du vurdert å bare kjøpe et ekstra høyttalerkabinett(2*12)?

Det du må huske på er at et stack er vanskelig å transportere, og du skal ha en del plass for å lagre det også. Stort og tungt er det, selv om kabinettene til MG-serien er en smule mindre enn de konvensjonelle 1960 AB-kabinettene til Marshall.  

Nå er ikke jeg hysterisk fan av transeamper, men jeg klarer fint å ratte meg til en brukbar lyd på lillebrødrene til ampen du snakker om,selv om det er en stund siden jeg har spilt på akkurat samme ampen. Trikset er å roe ned på gain, og guffe opp volum og mastervolum. Contour-pottet er vel den verste oppfinnelsen i historien, bare møkk, og er etter min mening hovedårsaken til at de ampene er vanskelige å få til å låte bra, men hvis du forsker litt, så klarer du helt sikkert å få til en lyd som svinger.

Clean låter disse ampene helt fint,etter min mening.

Lykke til, og jeg slenger med en anbefaling om en eller annen combo istedenfor halfstack. Grunnen til det er at det er lettere å transportere,lettere å lagre,men bråker omtrent like mye som et halfstack.

Enig med Sandman. 4x12 SER kult ut, men krever sin mann ved transport etc:) Topp og 2x12 eller en fet 2x12 combo er en flott løsning, og lage masse lyd. Et kabinett, det være seg combo eller løs aksse uten bakvegg vil være løsere i bassen enn et med lukket bakvegg, og ha mer spredning av lyde, slik at chugga chugga akkorder ikke låter optimalt. Dette er ikke noe problem når man spiller live, da er man som oftest mikket opp, og gitaren kommer ut gjennom 2x18 tommers subber. Chugga får en ny dimensjon da :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Sandman: jeg rota litt. Det jeg mente var at Spider forsterkeren min er for grumsete og det er for tynn lyd i den 8 lyden er høy noki massevis) Jeg vil ha høy, fyldig og en renere distortion lyd. Derfor tenkte jeg at et halvstack kunne være midt i blinken. Transport er ikke noe problem, har øvingslokale så jeg lar det stå der (evt konserter har en kamerat av meg bil)

btw, hva er forskjellen i lyd på en combo og et halvstack?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.