Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Slash signature


mebeemo

Anbefalte innlegg

Hei!

Overskriften sier vel sitt. Har blitt helt forelsket i begge signaturmodellene hans fra Epiphone :wub: Både standaren og goldtopen er for meg helt utrolige. Men de fåes jo ikke tak i vanligvis, så jeg lurer på om noen har noe som helst peiling på hvor jeg kunne dratt for å sikre meg en av de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel på ebay, men hvorfor? Det er jo bare en vanlig epiphone me nye pickups og Slash sitt navn på, som koster det dobbelte av en vanlig epi ?

Hah, reklamen på epiphone.com er litt stilig da..

Overivrig annonsør: "It features Slash's CUSTOM neck profile!!!!"

Slash: "Yeah, it's just the standard neck profile.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vel på ebay, men hvorfor? Det er jo bare en vanlig epiphone me nye pickups og Slash sitt navn på, som koster det dobbelte av en vanlig epi ?

Hah, reklamen på epiphone.com er litt stilig da..

Overivrig annonsør: "It features Slash's CUSTOM neck profile!!!!"

Slash: "Yeah, it's just the standard neck profile.."

Den er morsom ja! Men det er finishene jeg er glade i! :rolleyes: Goldtop finishen er vel litt annerledes enn den vanlige 56' goldtopen til Epiphone så vidt jeg kan se

Endret av mebeemo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt greit at du har lyst på en slik gitar, for all del. Ser jo ikke ille ut, heller. Men som med "alle" signaturmodeller, er det etter min mening slik at du betaler for følgende:

1- Navnet på gitaren, produsentmerket

2- Navnet til artisten

3- Det selve gitaren koster.

Det er jo ikke feil, i og for seg, men det er bare greit å vite hva man bruker penger på. I dette tilfellet er det jo ikke rart at den koster litt penger, goldtop koster litt, og de SD- pickupene er nok litt dyrere enn de vanlige kinapickupene som sitter i Epi- gitarer.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Epiphone LP Slash Signature, og selv om en sikkert betaler en del for navnet, får en også en unik gitar (bare 2400 produserte gitarer). Kunne selvsagt gått for en Epi LP Standard til 5000kr og lagt på en god høvding pr pickup (om en skal ha Slash-lyden) og ytterligere en høvding for en hardcase. Men alt dette var inkludert i pakken som også inneholder en del 'Slash'-effekter på kjøpet til ca 8000kr. Også har du en av bare 2400 gitarer, er også noe å ta med seg. Synes det var vel anvendte kroner. Den billigste Gibson-varianten kostet 24000kr da jeg kjøpte min Epi, så du må nok legge på mer enn 10000kr...

Når jeg så tobacco sunburst finishen, så var jeg solgt :-) Det var det bare å kline til (I know, smaken er som baken). I motsetning til andre Epiphone LP-gitarer er denne bygd opp med samme kombinasjon trevirke som Gibson-versjonen (mahogny helved i kropp og hals, ikke noe limte/laminerte deler) og altså påkostet hardware (bla samme pickup som i Gibson-varianten). Som noen sa, det finnes ikke en spesiell mahognyskog for Gibson, og en for Epiphone. Finishen er selvfølgelig enklere på Epi'en, men det gjør ikke direkte vondt å se på den :rolleyes:

Sjekk lyden denne karen får ut av sin Epi Slash:

Fyren har en stabel med andre gitarer:

1994 MIA Fender Lone Star Strat (alder)

1992 Fender MIA "Vintage White" Hot Rod Floyd Rose SUPER Strat (alder)

1992 Fender MIJ Sunburst Hot Rod Floyd Rose Strat (basswood)

Fender Squire "Mini"

men Epi Slash har blitt et av hans favorittinstrument. Om en ikke er for opptatt av hvordan headstock'en er utformet, er det enkelt og greit en bra gitar.

Her er en del bruker-anmeldelser av Epi Slash:

http://reviews.harmony-central.com/reviews...d+Plus+Top/10/1

De fleste gir svært gode lyd og totalkarakterer. Har plukket ut en kommentar fra en av omtalene:

i have been playing guitar for ten years now, i own a gibson sg standard, a fully customised american deluxe telecaster (by ralph and sandy's custom shop), a eastwood airline 2pu dlx, and have owned a epiphone lucille and ibanez roadstar and gibson les paul standard in the past, my slash plus top is better or up there with all these guitars!. One thing i would definately say is that if at all possible try this guitar before you buy, because the custom profile neck would not be for everyone!, i love it as it sets this guitar apart from other pauls and makes it feel solid and meaty!!, but it is thick, speedfreaks out there will not like it - so as i say it wont be for everyone out there, but as i say i love it! - i chose this guitar , because i love slash! haha, but also due to the custom features, neck profile, long neck tenon, seymour duncans etc, my favourite feature is the tones and sustain from this baby!!, everything i wished it had i have added, (schaller strap locks, bone nut) if it where lost or stolen i would be devasted and try to buy another one, but that would be hard to do!!!!.

bottom line is this for the money this is the best les paul you can buy, with great features and with the limited production it will increase in value and will be likely to be a collectors item in the future!!, slash has created a classic, if you can get your hands on one dont miss the oppourtunity, with some small tweeking from factory you will have a dream guitar!!

Om det er noe å trekke, så er det en del (meg inkludert) som har vært plaget med buzzing av strengene, men det lar seg ordne og høres uansett ikke gjennom forsterkeren.

Endret av xvis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.