Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lyst på ny gitar (igjen)


adoniz

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kikket på akustisk gitar selv. Jeg så mest på Martin, gibson og guild både pga lyd og utseende.

Jeg havnet på en brukt Martin D-35 Custom og er kjempefornøyd. Nå er både gibson og martin i ca samme leie når det gjelder kvalitet for pengene, du får mange rimeligere gitarer som sikkert er like gode. Men igjen du får ikke det klassiske martin/gibbo looket.

De gibson gitarene jeg kom over virket litt kjipere laget enn martin i samme prisklasse. Mer pynt på gibson, men det så og føltes billigere ut. Gibson (hummingbird bla) var tyngre.

Anbefaler å sjekke ut martin, gjerne brukt. De ser hakket vassere ut enn gibson også :P Lyden er en historie for seg selv, men det varierer fra modell til modell, så test gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også å vurderer en ny akustisk gitar, Gibson-freak som jeg er, blir det nok en av det merket, har da spesiellt lyst på en SJ-200

Det er i mine øyne og ører noe av det mest fantastiske instrument som er laget... Koster "litt" men jeg tror det er verdt det.

Jeg har nå en rasert morgan, som har vært moden for utbytting en stund nå. Egner seg mest som "festgitar".

Så jeg må enten selge noe, eller finne på noe lurt for å fikse penger... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne, denne og denne er flotte gitarer men likevel ganske forskjellige. Denne kan jeg anbefale på det sterkeste! Og denne er noe av det råeste jeg noen gang har prøvd av kassegitar! I tillegg er det en haug med andre merker som produserer meget fine gitarer! Og allle er svært forskjellige. Mitt råd er at du prøver mange forskjellige gitarer av forskjellige merker og finner ut hva du liker godt!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Kan ikke noe for det, har lust på ny gitar igjen. Denne gangen en gibson akustisk gitar. Da blir det den 4. gitaren på under 6 mnd.

Elsker å spille med den akurstiske stålstrengeren jeg har på forsterkeren. Vært gøy å prøvd en gibson..

Noen erfaringer. Sett litt på priser etc på sound1, men relativt dyrt eller?

Hei, i den klassen er mye flott å høre på. Har selv en SJ 200 og et par J 45. Begge de låter helt topp syntes jeg, hvis du liker "gibson sounden". Prismessig faller prisene litt og du får nok en ny J 45 for 17-18 000. Jeg byttet til Elexir strenger (på j45) og da syntes jeg de låter veldig bra. Ellers er jo både Martin og Taylor noe å tygge på. Har selv en martin og en taylor men faller tilbake på Gibson hver gang... Alle disse tre merkene har sin egen sound så da blir det jo litt opp til perosnlig smak som avgjør. Lykke til, kos deg med kjøpeprosessen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.