Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lyst på ny gitar (igjen)


adoniz

Anbefalte innlegg

Kan ikke noe for det, har lust på ny gitar igjen. Denne gangen en gibson akustisk gitar. Da blir det den 4. gitaren på under 6 mnd.

Elsker å spille med den akurstiske stålstrengeren jeg har på forsterkeren. Vært gøy å prøvd en gibson..

Noen erfaringer. Sett litt på priser etc på sound1, men relativt dyrt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner nok mye bedre gitarer til samme pris som en gibson.

Nå har ikke jeg så alt for mye peiling på akustiske gitarer, men Guild, seagull etc. er gode akustiske gitarer!

Jeg synes at de akustiske gibson har litt kald og stiv klang og er ganske ubalansert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Castor her prøver å si, er at du burde sett på andre gitarer enn Gibson. Nå vet jeg ikke hva du har vært borti av akustiske stålstrengere, men det finnes så mye mer enn Gibson og Takamine.

Ayers, Guild, Seagull etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ser at svaret er kort, og upresist. Poenget mitt er at man ikke bør kjøpe en gitar på grunnlag av hva som står på headstocken, men heller ut fra hvordan den låter, hvordan den er å spille på, og hvordan du liker den.

Når det er sagt, så lager Gibson fine akustiske gitarer, de, og det gjenspeiles da også i prisen. Enig med Peavey i innlegget over, og så Furch i tillegg.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Seagull blir anbefalt her, og kan ikke si meg enig i det. Mulig mye har skjedd på de gitarene de siste åra, men den jeg hadde var vond å spille på. Jeg bytta ut min til fordel for en Ibanez som jeg er 100 ganger mer fornøyd med.

Ellers er jo Martin et alternativ du bør vurdere om du sikter på Gibson-klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg kjøper ikke en gitar i den klassen KUN for hva som står på gitaren, men har et godt inntrykk av gibson uten å egentlig ha prøvd en eneste akustisk gibson.

Har for ikke mange mnd siden kjøpt denne: http://www.mamut.net/riff/subdet185.htm

Og har virkelig fått sansen for å spille på akustisk. Derfor lyst på en ny og litt mer lettspillt gitar.

Skal prøve forskjellige gitarer, kanskje jeg ender på noe langt under gibsonpris.

Kunne gjerne tenkt meg spesifikke anbefalinger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte nettopp en Ibanez AEG8, min første akkustiske stålstrenger (etter å ha kjøpt min første el gitar for ca. 20 år siden, kanskje på tide :)).

Jeg er veldig happy med hvor lettspillt den er (har tross allt prøvd et utall stålstrengere gjennom årenes løp). Lyden synes jeg faktisk er helt grei også (ikke helt i Takamine land selvfølgelig). Så om du prøver en av de dyrere Ibanezene kanskje du får både lettspilltheten - og lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Faren min har en Washburn western gitar. Den kosta 2.5 tusen for 20 år sida og er helt herlig å spille på. Takamine er også en kjempeflott gitar som du får i alle prisklasser.

Jeg drømmer også om en Gibson akustisk gitar, men det er jo som regel utrolig dyrt da. Men en skikkelig fin Gibson kasse gitar i sunburst er utrolig kul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg synes Gibson gitarer er kjempegode... Les Paul er favoritten og en sort Les Paul Custom er drømmen (som en gang skal oppfylles) men de akkustiske gir meg ikke den helt store kvalitetsfeelingen... merket på headstocken forteller meg at det er dyrt, men ellers føles de jeg har prøvd noe gjennomsnittlig. Slik en forventer av gitarer på mellom 5-8000,-.

Som andre forteller så må jeg nesten henge meg på...

Av de merkene jeg har prøvd en hel del kjempegode gitarer som jeg synes har overgått Gibson er Takamine, Taylor, Martin, Yamaha (seriøst) og ...vel... det er de jeg husker spesifikt at jeg har spilt på veldig gode gitarer av...sånn i farta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.