Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vurderer å bytte element i valveking


Martin.H

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har hatt min Peavey Valvking 112 i snart ett år nå, den har spilt og bra og jeg er fornøyd med den. Nylig har jeg begynt å spille sammen med andre og da oppdaget jeg noe litt stygt :P

Jeg bruker ikke vrengen på forsterkeren når jeg spiller, jeg syns den låter litt tynt og kjedelig for det jeg spiller. Men til old-school rock er den kjempekul. Jeg bruker DS-1 og Metal Muff for å få vrengen jeg ønsker. Men når jeg cranker volumet til 1-2 o clock så får jeg helt vill bassressonans som ikke er hørbar i det hele tatt hvis jeg spiller litt lavere. Her er det liksom en overgang hvor alt blit bare subbete og ekkel bass, veldig fælt å høre på syns jeg. Jeg må kompensere for dette ved å skru bass på amp og metal muff veldig ned. Noe som er litt slitsomt å drive å bytte på hele tiden.

Kan det hjelpe å bytte element for å bli kvitt dette problemet? Da kan jeg muligens oppnå litt bedre distortion fra ampen i samme slengen også? :)

Isåfall, hvilke elemter er å anbefale? Celestion V30, eller GT12 100, eller kanskje et annet merke?

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil i hvert fall si at hvis du har planer om å kjøpe Valveking combo, med standard elementer, så låter ikke det noe særlig til Metallica.

Spiller Metallica i ny og ne, og syns ikke at vrengen i denne ampen, særlig da med tilhørende element klarer det noe særlig. Det funker, men er ikke særlig heftig.

Du kan jo bare gå for en pedal ved siden av. Min Metal Muff i Valvekingen låter veldig tøft syns jeg! Så lenge den innstilles riktig. Den kan fort bli litt flisete og for mye "fjortiss med mest mulig vreng" - aktig. Men med riktig setting er det nokså kult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.