Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

trance vs metal


causeofdeath

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

why sooo serious?

uansett...jeg forstår ikke hvorfor mange skal være så himla trangsynte på musikk!

Jeg har vært DJ i 13 eller 14år...og har tidligere spilt masse trance og hardhouse, nå går det mer kun i funky house...men jeg er oppvokst med Kiss, Iron Maiden , Led, Thin Lizzy, Ozzy osv osv. Jeg spiller gitar, og produserer metal.

Jeg tar mye inspirasjon fra bl.a. trance...det er mye bra og interessante lyd og tonevalg. Etter min mening så finnes det god og dårlig trance...akkurat som med alle andre sjangre...la oss ta...hmm...okei...Coldplay..det første de kom med var faktisk ikke så gale, men det nye er jo helt forjævlig. Skal man da si at Coldplay er drit , eller bra? Er hele sjangeren de er inni da enten eller? Personlig er jeg ikke noe fan i det hele tatt, men brukte bare de som et eksempel.

Når det kommer til elektronisk musikk...som for eksempel trance så har produksjonen alt å si! Jeg kan forstå at mange ser på det som kjedelig og repetivt, men repetisjon er en del av hele dansemusikk tingen. Det kan ikke være like mye variasjon som et prog band har. det ville ikke funka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tviler vel på at målgruppen for trance er folk som sitter rolig foran stereoanlegget, og lytter til musikken. Jeg vet om folk som gjør det, og dét er jo helt klart fascinerende. Men det er jo i all hovedsak musikk som er laget for å danse/bevege kroppen til. Jeg mener i alle fall det, intill noen kan dokumentere noe annet for meg. Kombinert med narkotiske stoffer, er det sikkert også fascinerende (selv om jeg tar klar avstand fra begge deler).

For mitt vedkommende, er det veldig mye metal som jeg også synes er kjedelig og repeterende. Men ikke i samme graden som trance, eller techno. Metal er jo langt mer melodisk enn trance, og jeg kan fullt mulig sitte noen lunde i ro og lytte til metal. Lytter jeg til trance, føler jeg at jeg faller inn i en slags hjernedød.. eh.. transe (ligger vel litt i navnet), siden det er veldig lite musikalsk å fokusere på.

Men det er utrolig feil å sammenligne disse to sjangere. Så vidt jeg har forstått skal man ikke lytte til trance, på samme måte som man lytter til metal. Og da forstår jeg ikke helt diskusjonen.

Men joa.. Den linken var litt morsom. :P

Endret av Gersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.