Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez AEL-40 eller Washburn D10SCE


Sindrem

Anbefalte innlegg

Har ikke sammenlignet disse to, så aner ikke hvem som er best. Men jeg har en AEL-40, en gitar jeg ikke kan få fullrost. Du gjør ikke noe dårlig kjøp der, det kan jeg stå inne for. Som sagt, det er mulig Washburnen er bedre, men jeg tviler. Ibanezen er jo vesentlig dyrere, noe som ikke er en garanti for bedre lyd, men lyd og pris henger ofte litt sammen. Ibanez hadde ikke fått solgt AEL-en til den prisen hvis den låt som en totusenkroners- gitar.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ordinærpris på Washburn'en er oppgitt til 4000,- så ser ut som et veldig godt tilbud, men vet ikke om den generelt sett er såpass mye billigere enn Ibanez. Har også hørt veldig mye bra om AEL40, men finner ingen demo av den på Youtube e.l. som viser hvordan den låter.

Hvordan vil du karakterisere lyden? Fyldig, dyp, eller litt mer "skarp" som noen jeg har hørt. Vet det er vanskelig å forklare slikt, men håper du forstår hva jeg mener. Låter den godt uten tilkoblet amp., eller bør man primært ha den tilkoblet? Vil bli brukt til vanlig "singer-songwriter" låter, fingerspill, etc. Derfor avhengig av en god akustisk klang.

Endret av Sindrem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe ny elektro-akustisk gitar (budget 3000-4000) og vurderer Ibanez AEL-40 og Washburn D10SCE. Har sett demo av sistnevnte på Youtube og synes den låter bra. Hvilken av disse bør jeg velge? Eventuelt andre modeller i samme prisklasse som er bedre?

Har ingen egen erfaring med Ibanez akustisk, så det vil jeg ikke uttale meg om. Men jeg har hatt en Washburn, og den syntes jeg var ganske flat i klangen. Har nå en Tanglewood med pickup, 4 bånds EQ og cutaway som jeg har hatt i ca 6 år. Lydbildet er fyldig og fint, men også skarpt i toppen. Den låter knall unplugged, og minst like bra gjennom PA. Får stadig høre av andre gitarister at det er kjempelåt i gitaren min. Tilslutt så handler det naturligvis også om hva slags strenger man putter på.

Jeg har tilgode å høre en akustisk stålstrenger med bedre klang enn denne, selv om det helt sikkert finnes hvis man bare har penger nok :D Tanglewood er kanskje ikke så lett å finne for å prøvespille, men om du finner en, så anbefaler jeg deg å gjøre det. Tror prisleiet vil være ca 5 lapper. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang- AEL- 40 og lyd- da jeg kjøpe den, testet jeg vel hele utvalget de hadde fra en par tusenlapper og opp til en fem-seks, som var min smertegrense. Jeg synes Ibanezen har en godt balansert lyd i prisklassen, den har både bunn og topp, låter fint og stort akustisk, og elektronikken fra B-band var en positiv overraskelse. Den låter jo litt "piezo", men jeg har hørt laaangt verre.

Jeg sammeligner nå med gitarer i samme prisklasse. det er klart at en kassegitar til det dobbelte låter bedre, men at de er vesentlig bedre å spille på, er jeg ikke sikker jeg er med på Ibanezen er preget av forbausende bra håndverk, både hals og sammenføyninger er meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.