Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lydkort, < 2000 kr.


Lasse T

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg nytt lydkort. PCen min er klar for alle kjente grensesnitt (USB 1.1, 2, 1394/FW, PCI).

Tenker å spille inn med mikrofon (både dynamisk og kondensator kan tenkes), gitar og bass.

-Noen forslag?

-Line6 Toneport UX2 noe tess?

-Alesis eller M-port noe å tenke på?

For innspilling med akkustisk gitar har jeg tidligere gjort vellykkede opptak med to gitarspor, ett med kondensatormic nederst på gripebrettet og en jackkabel koblet til den innebygde gitarmikrofonen (usikker på merke, men en Yamaha-gitar).

-Burde jeg kjøpe DI-boks for jack-opptak på gitaren eller er dette unødvendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du spille inn et spor av gangen eller trenger du muligheten til å spille inn mange spor samtidig? Hvis sistnevnte, hvor mange spor trenger du?

Selv har jeg utstyr både fra Alesis, M-Audio og Line 6. Mer spesifikt Alesis Multimix 8 FireWire, M-Audio mobilePre og Line 6 Pod XT og er veldig fornøyd med alle tre, der hver av de har hvert sitt bruksområde... Av mitt utstyr så er det vel bare MobilePre'en som er innenfor din prisklasse, men Pod XT'en skal ha mye av samme funksjonen som du finner i en TonePort, bortsett fra at man skal kunne bruke Pod'en standalone også (tror jeg)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.