Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fraktkostnader fra USA


Grell

Anbefalte innlegg

Hei, vil begynne med å erklære at, jo, jeg har brukt søkefunksjonen. Men kunne ikke finne tråd så spesifikt for dette, mesteparten av innleggene var om hvordan folk skulle beregne totalprisen..

Før jeg fortsetter vil jeg også si at ampen det er snakk om er en Eden E300T.

Så, jeg scora jo akkurat en ny amp på ebay. $760 er rimelig anstendig for et produkt som har vært på markedet i under 10mnd og som lister på $1400 og oppover.

Litt betutta ble jeg allikevel da selger tilbyr meg frakt med UPS Worldwide Expedited til ikke mindre $475. Hmmm, en gitars flybillet over Atlantern ligger jo rundt ~$120...

Dermed, tanken er å foreslå et frakttilbud til en noe mer anstendig pris. Jeg er for tiden i utlandet, og kommer ikke hjem før sent i Januar så jeg har ikke noe stress med å få ampen i havn.

Hvilke fraktordninger har dere brukt på tilsvarende? Hvor mye kosta det? Forsikring? Magnum.no?

Kan oppgi at vekt er 40lbs/18kg. Dimensjoner har fortsatt ikke Eden publisert...

-Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ganske grei regel på ebay er å avtale frakt før man kjøper noe. Nå som du har kjøpt/vunnet varen har du godtatt alle betingelsene selger har satt og eventuelt da setter. Det du har gjort er i praksis å gi han underskriften din på en blank sjekk. Nå kan han bestemme prisen og du har ikke spesielt mye du kan få sagt eller gjort annen enn å nikke og godta. Med det sagt, kan det jo være han er en grei kar og lar deg bestemme frakttype likevel.

Min erfaring er at dersom selger faktisk vil sende over havet er dette stort sett, kanskje ikke i dette tilfellet, billigere enn magnum/jetcarrier. Jeg har importert gitarer, bilmotorer osv og stort sett har magnum blitt litt dyrere, men det føles til gjengjeld noe tryggere.

Du kan jo også la være å betale han dersom det skjærer seg, men gjør du det mer enn 2 ganger blir kontoen din stengt og du kan risikere å få gebyrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.