Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hjeeelp! v-amp2


v-amper

Anbefalte innlegg

Tja, som det meste annet så er det vel delte meninger om den. Mange som mener mye om sånne emulerte effekter og forsterkere.

Personlig så har jeg en Line6 Pod XT selv. Det blir litt samme ulla, men Line 6 ligger litt høyere i pris, du må ut med ca 3000 tror jeg det er. Jeg er veldig fornøyd med Pod'en min. Bruker den til alt av øving hjemme pluss alt av innspillinger. Har også brukt den på konsert et par ganger, for det meste koblet rett inn i PA, men også som preamp der den var plugget videre inn i et sluttrinn som drev høytaler kabinettene.

Vet at det er noen som mener at V-amp2 er like bra som Pod'en, men jeg mener at Line6 sine produkter har kommet litt lenger på emuleringsalgoritmene sine enn Behringer som gjør at Line6 låter hakket bedre.

Men dersom du er en nybegynner som hovedsakelig skal ha dette til å sitte hjemme å øve så er nok v-amp'en mer enn nok... Du får ganske mye skrumuligheter for pengene den og mye å leke med. Alternativt så kan du kjøpe brukt, da kan du stort sett kvitte deg med den igjen hvis det ikke er din greie uten å tape altfor mye penger... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og den gir i fra seg mye støy.

Dette må være dette tiårest største missforståelse.

Behringer simulerer med hensikt hi-gain støy. Jeg vil tro at ideen var at gitarister

som var vant til rør-amper skulle føle seg "mer hjemme". Husker jeg selv ble

mektig imponert av akkurat denne 'effekten' første gang jeg fyrte opp en V-Amp.

V-Amp vs Line6 bruker Behringerboksen tape spesielt på effekter hvor den egentlig suger.

Når det gjeler Amp/Cab simuleringene har V-Amp noen som fungerer veldig godt

da dem låter mye mer 'dirty compressed amp' vs Line6 som i min ører låter veldig hi-fi.

En V-Amp2 kan kjøpes brukt for ca 500,-. Det er omtrent samme som forbryterne alene er verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med "huskerikke" Vamp er helt grei til sitt bruk, grei budsjettboks som kan låte helt ok. Jeg ser det anbefales Podx3 osv.. ja-da fine ting, men siden trådstarter har en Behringer boks til under tusenlappen som utgangspunkt vil jeg heller anbefale Line6 Pod 2.0 eller PocketPod. Pod 2.0 får man på bruktmarkedet for rundt 1000,-.

Forøvrig er forskjellen på Pod 2.0 og PodXT / X3 lydmessig ? Akkurat ja..

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er forskjellen på Pod 2.0 og PodXT / X3 lydmessig ? Akkurat ja..

Trodde de hadde oppgradert en del av algoritmene ganske mye i XT vs 2.0. I tillegg har du mer å velge i i XT og enda mer i X3 igjen.

XT og X3 har også innegygget USB-lydkort, en feature jeg har brukt veldig mye selv hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de hadde oppgradert en del av algoritmene ganske mye i XT vs 2.0. I tillegg har du mer å velge i i XT og enda mer i X3 igjen.

XT og X3 har også innegygget USB-lydkort, en feature jeg har brukt veldig mye selv hvertfall...

Forskjellene mellom 2.0 og XT rent lydmessig tror jeg er minimale gitt. Det som er greia med Line6 produktene er at alt er basert på samme chip og modeling teknologi. Dermed får du flere features/patches/redigeringsmuligheter osv med en dyrere modell, men lyden og lydkvaliteten på "standard amp'en er den samme.

Misforstå meg rett - XT er kjempebra den, men for trådstarter som i alle fall gir inntrykk av å snuse på en budsjettløsning, så blir dette kanskje fort drøyt kostbare saker. Og som sagt - bruktmarkedet er fullt av pod 2.0'er til en rimelig penge.

Edit : Hovedforskjellen på 2.0 og XT er vel forøvrig USB muligheten og at XT har langt flere rene stompbox patcher som kan kombineres med hverandre. Bortsett fra det er det samme dings spør du meg. Begge har forøvrig støtte for floorboard osv. (2.0 av litt ny dato i alle fall)

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.