Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skrive musikk, inspirasjon! Oppdatert :)


Anbefalte innlegg

Sant at mooden du er i gjenspeiles i låta, men c'mon! Det du skriver er i stor grad bull. Det hjelper ikke å sitte med masse livserfaring dersom man ikke kan en dritt om musikk. Så jeg anbefaler å drite i kommentaren "Drit i alt som stAr oppenfor folk." - som forøverig bør moderers.

On-topic

Driver å tar opp låta nå, litt langsomt projekt fordi det er en del vanskligt stuff som må fixxes. Jeg har lite erfaring med midi, men begynner å få litt nå :) Jeg tok nota og exporta til midi, åpna midifila i pro tools og lekte meg. For øyeblikket er låta et halvferdig stykke for strykerkvartet. Det låter helt ok, syntes bare det er litt små dritt å styre dynamikken i midi, tidskrevende å få det bra.

Oppå denne "strykerkvarteten" ligger det et gitarspor som spiller mye av det samme som står i nota (gitaren fra midi'n er ikke med). Etterfulgt av det siste jeg kom til i midi'n/nota har jeg laget en del som er hakket mer rytmisk, men går over mye av de samme akkordene. Her skal det inn en snutt solo tenkte jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget et utkast. Satte det opp som en strykerkvartet i Pro Tools, lÃ¥ter skikkelig cheesy. Gitaren er sloppy som bare balle, mest pga. jeg ikke fÃ¥r tatt opp sÃ¥ mye fordi har unger i huset som vokner av spillinga mi :P sÃ¥ er satt sammen av tidligere opptak med crap sound og kræp spillt. Mixen er heller ikke pÃ¥ langt nær ferdig, kan si dette er et veldig tidlig utkast. NÃ¥ har ihvertfall styket en form. Det er laget plass for et lite gitarsolo-parti (ikke noe shredding her assa), men har ikke hatt tid til Ã¥ ta opp soloen ennÃ¥.

Så kom med feedback :) Men ikke alle trenger nevne de åpenbare tingene jeg har nevnt, er svært klar over det og det meste skal tas opp på nytt. Hvis dere har tips til MIDI behandling ogsånt er jeg innresert, er ikke så godt inne i PT. Hele greia slutter veldig brått, pga tidligere nevte grunner ;)

Her er den

Nå har jeg tatt opp en liten (sur) solosnutt og en del andre smågreier. Er fortsatt en ugrei overgang osv, men er ute etter feedback av en grunn:)

Endret av LilleLars
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.