Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg har funnet drømmegitaren!


davidsen

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på denne og en vanlig ES-335?

Slik som jeg forstår det har den først og fremt bedre pickups, i tillegg har den tynnere halsprofil, slik som 60-talls les paulen (som jeg er vandt til). En vanlig ES-335 (inkludert min Dot) har litt tjukkere halsprofil enn det jeg syns er optimalt. Så syns jeg pearl innlayet på dette gripebrettet er langt mer sexy enn de vanlige prikkene :D

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tipper du kommer bedre ut av det med å kjøpe en vanlig 335. sparer sikkert 40k:) kan umulig være så stor forskjell selv om claptons sikkert er konge.

Vel, jeg er ihvertfall glad for at jeg kjøpte meg en Epiphone, fordi halsprofilen på denne er identisk med de nye ES 335, og som nevnt tidligere synes jeg denne er for tjukk. Og da brukte jeg en brøkdel av summen til en orginal.

Skal være enig i at å betale 40K (hvis det er det som er prisen) for å få tynnere halsprofil er litt drøyt. ^_^

Så hvis det finnes en vanlig ES 335 men med den tynne halsprofilen fra 60-tallet så er dette mer enn bra nok :)

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

336 ser jo klin lik ut, men er semi-hollow. 339 ser også så godt som helt lik ut, men kroppen er mindre. Kule gitarer :)

336'ern er lik ja, og har aldri spilt på en slik en, men 339'ern har jeg spilt på og den er fin bevares, men du mister litt av den fine deilige lyden i kassa når den er mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den prisen får du sikkert kjøpt en vintage ES335 hvor du betaler for gitaren og ikke et navn.

Den gitaren kommer også sikkert til å øke i verdi.

Clapton gitaren er helt sikkert av topp kvalitet, men du vil tape store penger hvis du skal selge den igjen.

Sikkert høy kvalitet på treverk o.a. fra Custom Shop, men hva slags p.u.'s er det på den som ikke blir levert på andre gitarer?

Det er vel en RI av en 60-talls 335 + navnet til Eric Clapton?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For den prisen får du sikkert kjøpt en vintage ES335 hvor du betaler for gitaren og ikke et navn.

Den gitaren kommer også sikkert til å øke i verdi.

Clapton gitaren er helt sikkert av topp kvalitet, men du vil tape store penger hvis du skal selge den igjen.

Sikkert høy kvalitet på treverk o.a. fra Custom Shop, men hva slags p.u.'s er det på den som ikke blir levert på andre gitarer?

Det er vel en RI av en 60-talls 335 + navnet til Eric Clapton?

Jeg leste om en ES 335 lagd i 1961 som var helt standard som ble solgt for 12 000 pund i bladet Guitarist.. :s

tror ikke clapton-varianten lagd i 2006 (?) koster så mye.

Men som sagt, det viktigste er selvfølgelig ikke Clapton-navnet, men halsprofilen. Standardpickupsa på en ES 335 anno 2008 er mer enn bra nok ihvertfall (57 Classic, PAF remake).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.