Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Koble sammen to forsterkere?


LesMarshall92

Anbefalte innlegg

Jeg har en Boss PS-5 pedal som har en input ot 2 output. Den kan brukes til 2 forsterkere.

en del andre pedaler har også det.

Da kobler du den enkelt ved å koble inn gitar til input på pedalen og ene output i amp 1 og andre outpur i amp 2.

Så lenge pedalen ikke er på, så går det fint an å spille vanlig med to forsterkere uten å bli påvirket av effekten i boksen :)

Tror Boss tunerpedaler har sånne. Chorus også. Stereo-pedaler har ofte slike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel to muligheter:

To half-stacks hvor du stiller en clean, og en med dist lyd. Så bruker du en eller annen A/B/Y boks.

Full stack med to amper. Da trenger du en amphead-switcher, og kan fortsatt stille en clean og en dist lyd.

Begge deler gir muligheter for store lydvariasjoner. Særlig med en god boost pedal i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulltone fatboost, syns den er bra..

har boss tuner oog chorus, så jeg kan egentlig bare bruke en av de til det? nice.

hmm, jmp'n kjører jeg med hotplate, for må ha den så sinnsykt høyt før den vrenger, og jcm tenkte jeg å kjøpe 50, så den blir vell dist i såfall.. kanskje jeg bør velge en annen amp sånn at jeg får bedre clean ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Still JMP'en din så clean du får den, og lag dist-lyden med en 50w JCM. (full master + Hot Plate)

Kjøp en egnet pedal for å skifte mellom de to half-stackene. Hvis du ikke skal kjøre stereo er ikke utgangene på stereo pedaler brukbare.

Jeg bruker en Lava Flow. Den gir deg også mulighet til å ha pedaler til hver enkelt amp eller til begge. Sjekk hos Vintagegitar.

Noen pedaler egner seg på clean-lyd, men ikke på dist-lyd f.eks.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan låte fett med to ulike amper. Men det er også måter for å få et kabinett til å låte fett i et PA eller et studio.

Med en nærmikk, og en avstandsmikk, kan blandingen av lyder bli veldig fin.

Det gamle EVH trikset var å bruke en mikk for diskant-lyden, og en for bass-lyden, for så å mikse disse.

Det låter også veldig bra.

Spørsmålet er vel om en bruker to amper for å få fetere lyd, eller for å få større variasjon i lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.