Web Analytics
Jump to content

Trommeslagere med hørselvern

Foo
 Share

Recommended Posts

Når man ser herrer som sitter med hørselvern og spiller trommer på konserter, er de da så hørselsskadd at det rett og slett er siste utvei? Dumt spørsmål, men dog... Jeg ville ikke brukt det med mindre det ville vært tvingnde nødvendig.

Når man ser herrer som sitter med hørselvern og spiller trommer på konserter, er de da så hørselsskadd at det rett og slett er siste utvei? Dumt spørsmål, men dog... Jeg ville ikke brukt det med mindre det ville vært tvingnde nødvendig.

De spiller med clicktrack, dvs metronom/klikk på øret. Muligens litt "juks", men det gjør trommisen i bandet mitt, og vi spiller tightere og bedre med dette.

De spiller med clicktrack, dvs metronom/klikk på øret. Muligens litt "juks", men det gjør trommisen i bandet mitt, og vi spiller tightere og bedre med dette.

Vil ikke kalle det juks.

Å få det til å svinge når man spiller til klikk er en egen kunst.

Når man spiller til loops og sequensa spor kommer man ikke utenom klikk uansett!

Om det er med clicktracks eller ikke, så synest jeg det virker veldi fornuftig av dem.

jeg spiller både gitar, trommer og litt bass, og jeg vurderer å skaffe hørselvern sjøl.

bare for å ikke ødelegge øra. bedre å verne dem Før dem blir ødelagt, en etter.

Trommisen vår spiller voldelig høyt, bassisten og, overdøver 3 gitarer lissom..

og spiller vi høyere, så er det plutselig naturlig for dem å gjøre det samme.. så..

Hørselsvern / ørepropper for the win.

De gutta jeg spiller sammen med spiller sykt høyt - så på øving er propper et must for meg. Unngår de når vi spiller live dog.

proppene er i uansett hvor og når jeg spiller, jeg har formstøpte propper som demper 15dB uansett frekvens, dette anbefales på det sterkeste for alle seriøse musikere. (alle som spiller over 90dB egentlig) Eneste unntaket kan jo være en akustisk julejam på fylla eller lignende :rolleyes:

Og klikk er ikke juks men en nødvendighet! Kan også legge til at det fungerer meget godt med slike propper som selges til mp3 spillere rundt om, de demper lyden godt og kan samtidig gi bra in ear monitoring (for både klikk og andre lyder som måtte kreves mens man spiller)

De fleste musikkforhandlere kan sikkert skaffe det til deg. Koster vell litt flesk da, menmen.

Jeg får propper av pappa. Han tar med et par stykke til mg fra jobben.

Man merker stor forskjell mellom diverse propper. Noen filtrerer og kveler for mye av karakteristikken i lyden.

Men på øvinger er det et must. Man hører mye mer av instrumentene, så det blir ikke "grøt". Lokalet våres har dårlig akkustikk og svakt PA-Anlegg.

Uten propper hører man ikke vokal. Og å spille høyt er et must. Man skal føle musikken i kroppen :P

Men når vi spiller live, prøver jeg å unngå propper. Syns lyden er mer levendes når man får den rett i ørene.

Uansett må det bli en invistering i gode propper snart.

Det er sikkert ikke gøy med øresus når man blir eldre.