Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Line-out mod?


M55ikael

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å bruke speaker outputene som line out?

Jeg ser denne siden selger ferdig mods http://www.torresengineering.com/cablinoutkit.html , http://www.torresengineering.com/lineoutkit.html

Jeg antar de bruker dette prinsippet: http://www.netads.com/~meo/Guitar/Amps/Kal.../Mods/ezlo.html

Hvis noen kan bekrefte at dette fungerer kjøper jeg antageligvis AC30'en til Navlelo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedet for å risikere å skade både deg selv og ampen, og ikke minst redusere gjensalgsprisen på ampen, så ville jeg mye heller kjøpt en skikkelig speakersim-boks (med eller uten load innebygget).

Husk at med rør-forsterkere så må du ha last på forsterkeren for å ikke ødelegge den. Det vil si at du kan ikke koble fra høyttaleren uten å koble til en erstatning som simulerer lasten en høyttaler gir til forsterkeren.

Hvilket formål ville du isåfall brukt en line-out til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opptak sef. Lasten vil vel gå til speakeren som også er plugget i samtidig?

Ja, men høyttaleren vil lage akkurat like mye lyd som før. Og da spørs det om det kanskje er like greit å putte en SM57 forran den for å ta opp "the real deal", fremfor en halvkjip line-out som ikke får med seg karakteren i høyttaleren?

Easier, faster, better, safer. :)

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men høyttaleren vil lage akkurat like mye lyd som før. Og da spørs det om det kanskje er like greit å putte en SM57 forran den for å ta opp "the real deal", fremfor en halvkjip line-out som ikke får med seg karakteren i høyttaleren?

Joda, men jeg liker å blende direktesignal med micer og panne litt. Kul lyd og mindre støy.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får sjeldent bra lyd av Line-Out på forsterkere..

Da ville jeg ihvertfall gått for en modelleringsamper som Line6. Eks: POD.

Mye av karakteristikken, bass, fyldighet kommer jo også fra høyttalerene og kabinettet du bruker med forsterkeren. og det får du ikke via Line-In.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel en smakssak. Man får gjerne ikke en veldig bra lyd for seg selv. Jeg har ihvertfall god erfaring med line out på FA40en min. Man trenger stort sett ikke så mye bass fra gitaren i en miks, der er det helst bassgitaren som råder.

Hvilkene forsterkere er det du har prøvd da? Det er vel helst solid state amper som har line ut.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse SS-amper ja. Enkelte amper har jo en Line-out som er laget for innspilling og kan låte bra.

Men rørforsterker vet jeg ikke.

Dessuten kan det være skadelig for rørforsterkereå bli kjørt uten kabinett. Som nevnt over.

Men du kan jo kjøpe og prøve. :P

Kunne godt hatt en AC30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert en Hot-plate på meg. Eneste problemet er at forsterkeren Navlelo selger er AC30CC2, dvs den har to speakere. Noen som vet om det går an å koble ut den ene til dette formålet?

Troll: Jeg nevnte også over at speakeren skal være koblet inne hele tiden. Jeg er ikke egentlig på jakt etter en dummy-load.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.