Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP EX400BD


Olaff

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om denne gitaren?

<--

Info: http://www.music123.com/ESP-EX-400BD-i126061.music

Tror dette blir min neste gitar :D Hva tror dere om denne i forhold til de andre ESP EX modellene (http://www.espguitars.com/ltd_ex.htm) med tanke på at dette blir min andre gitar i min kariere på snart 1 år? Blir det helt grei og fin clean lyd på EMG mic som på en singelcoil?

Foresten, hva slags pedal med switch mellom clean og vreng, eller andre efekter er en god pedal til en god pris, sett ut i fra at jeg har en Line6 Spider112? Og hvilken Wha pedal? Finnes det en god løsning på begge i en? Planlegger et storinkjøp fra www.music123.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke du skal bry deg noe særlig om hva andre syns, hvis du liker utseendet og lyden på gitaren så er det ikke noe å tenke på...I'd say go for it!

Det vil alltid være nok av folk som ikke liker det samme som deg...men det er rett som Integrum sier, det er ikke noen spesielt god clean lyd i EMG pick ups, de er vel i hovedsak lagd for litt tyngre ting som hard rock og metal, noe jeg syns det passer ypperlig til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. Fant det ut jeg også etter å ha sett litt på S&M Metallica dvden.

Fin nok clean lyd for mitt formål, og god tung lyd. Digg å spille på og kult utsende.... Ahhh, mitt neste vidunder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk..

Men det er vel ikke så lett å bedømme det på en Marshall MG10

Mulig at det er riktig som du sier, men jeg har hørt en god del på lyden i s&m dvden og mange andre musikkvideoer og videor hvor James spiller med ESP EX400BD (med EMG 81) og det høres rimlig greit nok ut, og varmt (som nevt tidligere). Og heavy lyden er det ingen ting å si på... :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå spiller jo de på mesa boogie forsterkere som er koblet til hælvetes store høytalere da og masse annet dilldall... men det er en bra gitar hvis du spiller metal... hadde gått for den hvis jeg var deg..

selv ønsker jeg meg en JEM eller jackson randy rhoads signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk..

Men det er vel ikke så lett å bedømme det på en Marshall MG10 ;-)

Haha, du hadde hatt et poeng der, men jeg har såklart prøvd gitaren på "mye" bedre forsterkere, som JCM og en gammel, men god Fender rør topp med 412 kabb :)

EDIT: EMG 81 høres helt elendig ut på clean forøvrig. Roser ikke mikkene bare fordi jeg har de selv. Men begge er knall med fuzz og vreng :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.