Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tid for skikkelig black metal


causeofdeath

Anbefalte innlegg

Hører stort sett på de gode gamle, Burzum, Mayhem osv., er veldig lite av dagens black metal jeg anser som "skikkelig black metal".

De som deler mitt syn burde sjekke ut Celestial Bloodshed, Inhuman Hate og Shining, er vel de jeg liker best av moderne black metal.

Finnes fortsatt noe bra der ute, gjelder bare å generelt holde seg unna de med platekontrakt, eller de du finner uten å lete. =p

Synes man er for snille med hva som kan kalles black metal, er som om alt som bruker pentantonisk skala skulle vært "blues".

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God gammeldags kråkehyl-black metal :P

Loool..

Det der ser nesten ut som å være den eneste burzum sangen som folk hører på.. eller den eneste

de ever linker til :P

Synest War er litt arti x)

Men disse synest jeg lager sjukt bra black metal :

Taake.- Over Bjoergvin graater Himmerik.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen si hvorfor de hører på black metal?

For meg blir det for kjedelig og ensformig. Du får ikke den "heavy" følelsen av det heller. I tillegg så høres det meste ut som bare søl pga av ekstremt dårlig innspilling. Det føles bare... kaldt og jævlig?

Det er følelsen og atmosfæren som gjelder, ikke "kule riff", bra soloer o.l.

Det er musikk som krever en del av lytteren, black metal er ikke bakgrunnsmusikk.

Jeg hører aldri på det på bussen, jeg setter på et album, legger meg i sofaen og virkelig LYTTER.

Det kan vel egentlig sammenlignes med ambient på mange måter, men som sagt er det ikke bakgrunnsmusikk.

Det er ikke agressivt, da har man misforstått. Det er dystert, intenst og veldig følelsesladet.

Det handler forsåvidt ikke om å få ut sinne, sorg e.l. heller, det handler om å kjenne på en følelse.

Noen forstår det, andre gjør det ikke.

Det er såklart mange andre elementer i det som blir kalt black metal i dag, men det er dette jeg "står for".

De fleste ser vel egentlig noe helt annet i det nå til dags, men det er slik det skal være.

Det er dette jeg prøver å skape i bandet mitt, Lament Obscura.

Der har jeg strippet black metalen ned til det jeg ser på som det viktigste.

Det er ikke ekstremt, det er ikke agressivt, det er tonet ned veldig mange hakk.

Jeg prøver å lage en stemning, en slags dyster atmosfære, riffene i seg selv betyr ikke noe.

Det baserer seg veldig på at vokalen ligger øverst og skaper mye av denne stemningen.

Jeg blander også inn mange andre elementer, skal innrømme at det ikke er helt "rent".

Jeg hører egentlig ikke på metal, jeg liker stort sett rock, blues og 60-70-tallet generelt.

Jeg hører på og spiller black metal, men utenom det er det bare noen få utvalgte band jeg hører på av metal.

Ellers går det mest i Hendrix, Santana, Cream osv.

Nå tok jeg det kanskje litt "langt", men de som virkelig liker black metal kjenner seg litt igjen.

Er kanskje ikke helt 100% særegent for denne sjangeren, det finnes f.eks i doom metal også, men jeg anser black metal som "best" på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.