Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Les Paul Epiphone Standard


sasu

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skal også kjøpe min første el-gitar denne måneden, og henger meg på denne tråden.

Etter å ha lest meg opp ser jeg at det er mye å ta hensyn til. Først og fremst er ikke jeg noen heavy-metaler som skal spille de hardeste Metallica-riffene.

Jeg holder meg til rock og lignende. Jeg spiller nada heavy/metal. Nå ønsker jeg å ta steget til elektrisk for å ha en gitar jeg kan ha det gøy med, og teste nye lyder.

Jeg ser for meg prisleiet 3.000-5.000 for gitaren (ikke pakke). Dersom folk mener det er for billig, vil jeg likevel vente og spare opp litt mer. Har spilt akkustisk i tre år.

Har kikket litt på Ibanez så langt, og dersom dette er en gitar som anbefales, lurer jeg på om jeg samtidig bør være bevisst i forhold til tremolosystemet.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LP er jo en klassiker. Men uten at jeg kjenner vekta på den LP du vurderer, så er min erfaring at alle disse er blytunge. Anbefaler deg derfor at før du kjøper, så finn en forretning som selger Squire by Fender, og prøv en av deres Telecastere. Knallfin begynnergitar, lettspilt, og lett i vekt. Selges ny for mellom 2500 og 3000 rundt omkring. Lykke til :D

PS: Husk at når du er ferdig med å sitte på sengekanten å øve inn riff, så skal du stå oppreist å fremføre de, det er da du kjenner vekta på skulderreima ....

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også kjøpe min første el-gitar denne måneden, og henger meg på denne tråden.

Etter å ha lest meg opp ser jeg at det er mye å ta hensyn til. Først og fremst er ikke jeg noen heavy-metaler som skal spille de hardeste Metallica-riffene.

Jeg holder meg til rock og lignende. Jeg spiller nada heavy/metal. Nå ønsker jeg å ta steget til elektrisk for å ha en gitar jeg kan ha det gøy med, og teste nye lyder.

Jeg ser for meg prisleiet 3.000-5.000 for gitaren (ikke pakke). Dersom folk mener det er for billig, vil jeg likevel vente og spare opp litt mer. Har spilt akkustisk i tre år.

Har kikket litt på Ibanez så langt, og dersom dette er en gitar som anbefales, lurer jeg på om jeg samtidig bør være bevisst i forhold til tremolosystemet.

Fender Mexican Stratocaster.

Epi LEs Paul er gode gitarer for penga. Ihvertfall viss du kjøper brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke en Epiphone Les Paul Custom? En brukt sånn en koster omtrent det samme som en ny Standard, og skal du selge den igjen senere, så synker ikke verdien noe særlig, noe den gjør hvis du kjøper nytt.

Du får jo en med EMGer til 4500, prutt litt, så har du en knallgitar. EMGer funker kjempebra til lettere rock, og ikke bare metal, bare å lære seg å skru litt på gain-, volum- og tonekontroller det, så.

http://www.finn.no/finn/bap/all/result?sit...id=0&sort=3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det vanligste hadde vært å prøve ut Les Paul eller Stratocaster som er de mest vanligste.

Den man liker best finner man lett på markedet til en OK pris om det er Epiphone eller Squire/Fender.

Det er ihvertfall ikke for billig! Lurt å ha penger til overs til en skikkelig forsterker.

Endret av Aspmyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke en Epiphone Les Paul Custom? En brukt sånn en koster omtrent det samme som en ny Standard, og skal du selge den igjen senere, så synker ikke verdien noe særlig, noe den gjør hvis du kjøper nytt.

Standard er en del tusenlapper billigere enn Custom. Og de er ikke så veldig forskjellige lyd/splle/kvalitetsmessig.

Man får ofte veldig billige Les Paul Standard på bruktmarkedet. Har sett dem gå for 2000kr her på forumet før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jeg har en Epi LP Custom, og vekta er faktisk ikke mer enn 3,6 kilo. Det bør sies at den vekta er noe (les veldig) rar til tider.

Hm... Da måtte jo jeg veie Telecasteren.... 3,4 kilo. Men jeg mener bestemt at Squieren er lettere, og jeg har sittet og prøvd Squier direkte mot en LP, og da skal jeg banne på at LP'en var miiinst dobbelt så tung..

Men, jeg har tatt feil før jeg, så det beste for kjøper er vel å prøve sjøl.

Forøvrig ville jeg vel styrt unna gitarer med tremolo, om jeg var first-timer, så Strat syntes jeg er et dårlig råd. Telecaster er greia syntes jeg, det blir ikke enklere. Lettspilt, velbalansert, evig klassiker, 2 knapper og en pickup-velger, ikke noe rakettform eller vinger eller moteprega buer eller hønn, bare rein skjær klassisk el-gitar som alltid vil gjenkjennes og etterspørres ....

Var det noen som sa inhabil ..?? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.