Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Oops, I dit it again


Aphelion

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt på den ampen du har kjøpt, og med riktig kabinett låter den jævlig sint uten noen form for boost. Å dømme den ut fra slave utgangen tror jeg funker dårlig, selv om jeg aldri testa den utgangen selv.

Godt å høre :D Det låt ikke videre fantastisk nå nei, hehe. Blir spennende å prøve den på kab, må nesten få gjort det i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg prøvde, og det er lyd :D

Dere som bruker/har brukt denne ampen til metal, bruker/brukte dere noe form for boostpedal? Har gain på full spik nå (tester gjennom Guitar Rig via slave-utgangen), og syns ikke det er så himla mye gain... Mindre enn en JCM800.

Var det jeg prøvde å fortelle deg, det er ikke så mye gain på de der. Men med en boost hjelper det sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvd ampen med kab og pedaler! Til metallbruk må jeg si det var svært skuffende greier, selv med Route 66 overdrive'n som boost (noe som funker panser på JCMen min!) og med EQ i loopen. Skrudde og knota noe fælt, men ingen kombinasjoner ga meg en lyd som funker til metall. Det var bare jævlig mye flubby bass uansett hva jeg prøvde, ingenting i nærheten av tight og chunky lyd som jeg vil ha!

Ang. loopen så funka denne generelt dårlig, siden det tydeligvis er endel forvrengning også ETTER loopen i disse ampene. Samtlige pedaler hørtes ut som om de var kobla foran ampen :(

Så da er det store spørsmålet: vil en oppgradering til IIc+ specs fikse ALT dette, eller bør jeg selge den og se etter en annen amp istedet?

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags kabinett brukte du?

Har testet en del kabinetter der vi også har skifta ut forskjellige elementer osv med den ampen der(eminence, v30, weber osv).

Nå testa vi så mye rart at jeg ikke husker helt nøyaktig kabinett/element-kombinasjon, men den låt ganske sint med riktig kombinasjon, og det uten boost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å "tenke høyt" om å teste amper før man kjøper de, helt til jeg husket alle ampene som har kommet og blitt sendt her i det siste halve året. Bl.a. Marshall JVM (bestillt i nettshop fra Frankriket) og en Mesa Boogie TriAxis. Marshallen var fet nok den, men det ble liksom ikke helt min greie. Likte ikke noen av presettene den forrige eieren av TriAxisen hadde lagret, og jeg greide ikke å skru til noe fornuftig. Leste i div. forum rundt omkring og enkelte fortalte at de hadde hatt den et halvt år før de greide å skru seg til noe fornuftig. Det har ikke jeg tålmodighet til. Nå kjørere jeg en Digitech GSP1101 - låter fett som f... og enkel å skru, men jeg er fortsatt på leit etter "Min Amp".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvd ampen med kab og pedaler! Til metallbruk må jeg si det var svært skuffende greier, selv med Route 66 overdrive'n som boost (noe som funker panser på JCMen min!) og med EQ i loopen. Skrudde og knota noe fælt, men ingen kombinasjoner ga meg en lyd som funker til metall. Det var bare jævlig mye flubby bass uansett hva jeg prøvde, ingenting i nærheten av tight og chunky lyd som jeg vil ha!

Ang. loopen så funka denne generelt dårlig, siden det tydeligvis er endel forvrengning også ETTER loopen i disse ampene. Samtlige pedaler hørtes ut som om de var kobla foran ampen :(

Så da er det store spørsmålet: vil en oppgradering til IIc+ specs fikse ALT dette, eller bør jeg selge den og se etter en annen amp istedet?

Ikke det at jeg har noe som helst peiling på oppgradering til IIc+, men jeg tror du burde satse på ny amp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått prøvd ampen med kab og pedaler! Til metallbruk må jeg si det var svært skuffende greier, selv med Route 66 overdrive'n som boost (noe som funker panser på JCMen min!) og med EQ i loopen. Skrudde og knota noe fælt, men ingen kombinasjoner ga meg en lyd som funker til metall. Det var bare jævlig mye flubby bass uansett hva jeg prøvde, ingenting i nærheten av tight og chunky lyd som jeg vil ha!

Ang. loopen så funka denne generelt dårlig, siden det tydeligvis er endel forvrengning også ETTER loopen i disse ampene. Samtlige pedaler hørtes ut som om de var kobla foran ampen :(

Så da er det store spørsmålet: vil en oppgradering til IIc+ specs fikse ALT dette, eller bør jeg selge den og se etter en annen amp istedet?

Er det nå jeg skal si: det var det jeg sa, en gang til? :lol:

Mark IIC er IKKE metallamper... En oppgradering til + vil helt klart hjelpe på, men jeg tror du bør finne deg en annen amp.

Endret av leo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hnngh... Jeg sier ikke at den ikke er «sint», men det er jo visse egenskaper man ser etter når man skal spille metal. En Big Muff er jo per definisjon «sint», uten at den på noen som helst måte er det fnugg brukbar til metall.

FatCat: Med tanke på at Mark IIc+ er ampen som ble brukt på Puppets og Justice så ser jeg ikke på det som HELT håpløst å oppgradere den ampen her til å låte metall. Stå gjerne over å svare på ting du ikke har snev av peil på. ;)

Kabinettspørsmålet: Jeg har et Marshall 1960BV, som da vil si at det har V30-elementer, og er rett og ikke vinklet.

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hnngh... Jeg sier ikke at den ikke er «sint», men det er jo visse egenskaper man ser etter når man skal spille metal. En Big Muff er jo per definisjon «sint», uten at den på noen som helst måte er det fnugg brukbar til metall.

FatCat: Med tanke på at Mark IIc+ er ampen som ble brukt på Puppets og Justice så ser jeg ikke på det som HELT håpløst å oppgradere den ampen her til å låte metall. Stå gjerne over å svare på ting du ikke har snev av peil på. ;)

Kabinettspørsmålet: Jeg har et Marshall 1960BV, som da vil si at det har V30-elementer, og er rett og ikke vinklet.

Nå mente jeg ikke "fizzy muff"-sint jeg da. Fatter ikke helt at du ikke får metall-lyd ut av den ampen der med boost.

Mesa amper kan jo være en liten utfordring å tweake da. Ihvertfall etter min erfaring. Sikker på at du har de riktige push/pull-potene inne /ute?

Kanskje vi bare har helt forskjellige lydpreferanser.

Mener å huske at han forrige eieren klarte å naile master of puppets tonen ganske bra med en MXR EQ i loopen..

Du får lykke til med twaekinga iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant som Phatman sier. Er et helvete å skru på men når du først finner riktig posisjon på knottene lyder det digg :D men ja, sjekk at ingen knotter er presset inn, som egentlig skal være ute (hi gain mode). På min må jeg dra ut gain knotten får å få gain kanalen, hvis den er inne er den mer clean, etter som hvor mye gain jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.