Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hei. ny på forumet!


Dr.Danko

Anbefalte innlegg

Heisann.

Ville bare presentere meg. Heter Ørjan og liker spille gitar. Har kikka på forumet her en stund nå men har ikke registrert meg før nå.

Spilt gitar i åtte år sånn ca, men suger fremdeles :lol: blir aldri lei av å titte på nytt utstyr på nettet eller lese om andres utstyr. Har uhelberedelig GAS, til min kjærestes store forargelse: "du trenger jo for f... ikke en ny gitar! se til helv... å lukk den derre sia med gitarer" Lurer på om noen andre kjenner seg igjen i det der! Bor og studerer i Polen til vanlig, og har blitt flink til å drikke vodka!

Her er noen bilder av noe av greiene mine:

ESP Eclipse II m/EMG 85 i stol og en 60 i halsen.

Bilde015.jpg

Bilde016.jpg

Bilde003.jpg

Bilde002.jpg

Standard Powerball med et billi men ok Framus kabinett:

Bilde006.jpg

Trenger virkelig å skifte mikkene i gitaren, men har aldri fått ræva i gir. Tenker å putte inn et par fra Bare Knuckle Pickups, hørt mye bra om dem.

har en Fender Lone Star strat hjemme hos mamma&pappa som spilles mye på når jeg er hjemme på ferie!

Vi snakkes!

Ørjan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk :)

Har ikke prøvd kjøre dem på 18V nei, hovedsaklig fordi jeg hadde problemer med sløyd på ungdomskolen.. Jeg tør ikke tenke på hva slags galskap jeg kan komme til å gjøre med en loddebolt. Men har sett diagrammer av det, og det virker som en rett-frem operasjon.

Bare litt lei av den derre sterile EMG lyden, og når man attpåtil kjører den gjennom en Powerball som i utgangspunktet minner mer om en Pod enn rørforsterker, så kommer lyden ut nokså (mangler et norsk ord her) "processed". Høres ganske mye feitere ut når jeg plugger Straten inn.

Og ja, det er V30 høyttalere i kabinettet. Funker fint for hjemmebruk. Er fornøyd med det.

Endret av Dr.Danko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Powerball som i utgangspunktet minner mer om en Pod enn rørforsterker

Det var tidenes, nesten verdig å bruke i signaturen min! :D

Men er med på den ja. Syns ikkeno om PowerBall i det hele tatt, altfor moderne og såpeglatt gain... Gjennom min Marshall JCM800 låter EMG grisefett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var tidenes, nesten verdig å bruke i signaturen min! :D

Men er med på den ja. Syns ikkeno om PowerBall i det hele tatt, altfor moderne og såpeglatt gain... Gjennom min Marshall JCM800 låter EMG grisefett :)

Har veldig lyst til å selge den, men vet at brodern digger den, så det er mulig han får den i 18-års gave eller noe mot et lite mellomlegg. Så fikser jeg meg noe annet. Frista til å kjøpe en sånn ny 5150. Enkel og grei, får feit lyd for lite penger. Ellers liker jeg Savage 120 modellen fra Engl, ikke fullt så Pod-aktig og mere mellomtone. Du skjønner at jeg liker ganske hard harry-metall :P

Aldri prøvd gjennom en JCM 800 da. Hva bruker du mellom gitaren og forsterkeren da? vreng tenker jeg da..

Endret av Dr.Danko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.