Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feedback ved splitting av humbucker


martom

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en Hot Rail og fått denne montert på en telcaster american deluxe.

Har i tillegg kjøpt en Tim Overdrive som forøvrig er sinnsykt bra. Når jeg bruker denne og spitter humbuckeren er det veldig snart at jeg får feedback.

Får en fantasisk lyd n(ala Brent Mason) men skulle gjerne ha hatt litt mer gain. Når jeg skrur opp gainen får jeg feedback (har gainkontrollen på kl 1)

Må ha det volumet jeg har og ønsker litt mer vreng uten å bruke humbuckere men da får jeg feedback. Har dere noen tips?

Endret av martom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EQ dreper ikke feedback. Ikke med mindre du dreper tonen, uansett.

Er det egentlig et problem da? Spiller du er det jo ikke feedback. Holder du over strengene er det lite feedback. Slår du ned volum er det ingen feedback. Dersom du spiller en lang tone går den til slutt over i feedback. Jeg digger det.

Uansett. Om du har en gate eller limiter så er det en måte å fikse det på. Du kan bruke en kompressor som limiter. Men du dreper jo sustainen da.

EDIT: (du får feedback når du splitter humbuckern fordi det blir mer støy da, et voila; feedback.

Endret av Articate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Når jeg stiller opp gainen, "uler" det, men ikke når jeg spiller. Det blir ikke slik feedback som om når man spiller og setter mikrofonene inntil ampen.

Kan stå et par meter unna og eda uler det når jeg setter volumet på gitaren på fullt.

Har lite gain på. Har en Vox ac30 cc2 og en Randal half stack (kjører 2 amper samtidig)

Endret av martom
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med at du kjører to amper samtidig?

Så det kan hende han kjører gain på begge ampene?..

så det blir gain på gain? :P

Det blir søl?

husker en gang på min første egen forsterker.. bare litt over 2 år sia .. weird nok.

Da hadde jeg skaffa meg første distortion pedal,,, lei av ultimat susing fra forsterkeren.. fin clean har den da..

så jeg sku koble til pedalen,, jeg tipper att gainen på forsterkeren var på sånn 7 av 10 eller noe..

og så kobla jeg til en Krank "Distortus maximus" distortion pedal.. uten å tenke på åssn kanal forsterkeren sto på..

eklere og jævligere lyd har jeg aldri opplevd :P

det var ikke feedback engang.. det var bare en skikkelig painfull, rævhøy pipelyd. :ninja:

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.