Web Analytics
Jump to content

Kahler

F.V.Zappa
 Share

Recommended Posts

Noen Kahler systemer er helt ok, men er du villig til å bruke tid og penger på å frese ut plass til den i kroppen ? Du trenger jo også locking nut som også krever fresing/mod av halsen. Det blir fort en dyr - "kanskje helt ok" trem..

Noen Kahler systemer er helt ok, men er du villig til å bruke tid og penger på å frese ut plass til den i kroppen ? Du trenger jo også locking nut som også krever fresing/mod av halsen. Det blir fort en dyr - "kanskje helt ok" trem..

Må man frese ut masse? har en rotegitar som kan forsøkes (SG) , og jeg har en strat...

Sg'en blir det nok vanskelig på gitt. Gibson gitarer har en mye høyere bro enn Fender type gitarer.

Hvor mye du må frese vet jeg ikke, men spiller det egentlig noen rolle ? poenget er vel at du må gjøre det.. Hvorfor ikke bare kjøpe en FR kopi eller Wilkinson eller noe billig på e-bay e.l. ? Da får du en trem som kan erstattes og som det finnes deler til osv..

Har wilkinson på stratenproblemet er bare at duden jeg kjøpte den fra har fått de 2 skruene som tremen hviler på slått inn med litt feil mellomrom, slik at lys og mørk E-streng havner rart på gripebrettet, den mørke er langt nede mens den lyse er nesten utenfor brettet... Han sendte meg en fernandes, men den har svært liten effekt, den bøyer kanskje en halvtone eller så... og den ser helt jævlig ut!

HAr hørt at khaler-systemene kan justeres mye mer og lettere enn andre tremoloer...