Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny forsterker m/pedal


Mering90

Anbefalte innlegg

Last ned manualen til zoom'en og se om du faktisk kan slå av forsterkersim/kabinettsim og bare bruke effektene i den. Da har du i alle fall valget.. Men jeg ville nå heller ha begynt å kjøpe normale løspedaler da.. mye fint på bruktmarkedet til bare noen hundrelapper.

Endret av Greener
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss jeg var deg ville jeg spurt om samme forstekrer og gitar med med et par andre pedaler. Boss sine pedaler for eksempel.

Du kan jo få en sånn pakke også.

Vil nok låte bra med Zoomen, helt sikkert. Men sånne multieffekter farger ofte lyden for mye. Brai noen sammenheng, men ikke så bra i enkelte andre.

Boss SD-1 koster jo bare 400kr. Og denne kan brukes til å pushe Blackheart for en bedre vreng.

Men ikke heng deg så altfor mye i hva vi andre syns. Er du fast bestemt for en ting, er det opp til deg.

Men jeg bukte mye forsterkersimmuleringer før også. F.eks fra Roland, Line6, Zoom ol. Men gikk over til å bruke mer forsterker og mindre effekter av den slags senere fordi jeg oppdaget at ingenting kan slå en ekte lyd av en rørforsterker.

Men man får alltids bruk for en mulitieffekt som Zoom. Jeg skulle gjerne hatt en sånn til innspilling av musikk. Bruker mest program på PC'en til sånt, Men multieffekter kan låte bra til innspilling direkte.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Tenkte på den andre blackhearten, men nvm..

Har nå kjøpt rørampen.. Har hørt litt at rørene er litt dårlig standard på.. Jeg har ikke hatt noen røramp før og vet ikke hvordan disse fungerer... Hvor kjøper jeg nye rør? Hva koster det? Mye arbeid å skifte?

Når jeg spiller så er det en liten "dur" i selve ampen.. kan det være rørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå brukt litt tid på både zoom'en og cubase, og begge er jeg STRÅLENDE fornøyd med!

Pedalen synest jeg var billig med programvaren som fulgte med å jeg har nå mekket ett lite lydklipp da jeg satt å snekkra på cubase :)

Ganske så lik Slash sin Live sound på denne sangen vil jeg tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.