Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Alex Skolnick - Jazz Guitar Solo


davidsen

Anbefalte innlegg

Har plotta inn en tabulatur fra siste Total Guitar inn i Guitar Pro. Vanligvis er jeg ikke interessert i tabs man finner i slike magasiner, men med én gang det er en jazz-solo så kan det fort bli interessant. Jeg kan med én gang si at jeg overhodet ikke mestrer denne, men får ihvertfall fin-fin teknikk og ikke minst rytmetrening av å øve på den.

Guitar Pro-brukere : skolnick_jazz_guitar_solo.gp4

For dere som ikke har guitar pro:

midiversjon : http://palmardynasty.net/skolnick_jazz_guitar_solo.mid

Noter : skolnick_jazz_guitar_solo.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ingen spesiell sammenheng, men det er en slags "wrap-up" som tar for seg alle ellementene de hadde tatt opp tidligere i én og samme solo. Sweeping, hammer on's, pull off's, double picking, osv.

Hadde det ikke vært for takt 15 skulle jeg påberopt meg å kunne spilt sangen i 120 bpm.. Den er hjerteskjærende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal legge ut min versjon når jeg føler jeg mestrer den nok til at den tåler dagens lys.

Vil også legge til at tempoet er bare noe jeg satt, da det ikke står noe sted. På videoen jeg fikk med bladet ser du Skolnick spille denne, men han spiller den i svært varierende tempo, og heller ikke svært overbevisende. Tipper han ligger et sted mellom 100-110 alt etter hvor komplisert bevegelsen er :P

Men målet mitt er ihvertfall 120bpm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøre en thrashvri på det tenker jeg. Kommer vel til å spille ca. akkurat som du har tabba det på lead iallfall.

Endret av Roar v.2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.