Web Analytics
Jump to content

Alex Skolnick - Jazz Guitar Solo

davidsen
 Share

Recommended Posts

Har plotta inn en tabulatur fra siste Total Guitar inn i Guitar Pro. Vanligvis er jeg ikke interessert i tabs man finner i slike magasiner, men med én gang det er en jazz-solo så kan det fort bli interessant. Jeg kan med én gang si at jeg overhodet ikke mestrer denne, men får ihvertfall fin-fin teknikk og ikke minst rytmetrening av å øve på den.

Guitar Pro-brukere : skolnick_jazz_guitar_solo.gp4

For dere som ikke har guitar pro:

midiversjon : http://palmardynasty.net/skolnick_jazz_guitar_solo.mid

Noter : skolnick_jazz_guitar_solo.pdf

Var ingen spesiell sammenheng, men det er en slags "wrap-up" som tar for seg alle ellementene de hadde tatt opp tidligere i én og samme solo. Sweeping, hammer on's, pull off's, double picking, osv.

Hadde det ikke vært for takt 15 skulle jeg påberopt meg å kunne spilt sangen i 120 bpm.. Den er hjerteskjærende!

Skal legge ut min versjon når jeg føler jeg mestrer den nok til at den tåler dagens lys.

Vil også legge til at tempoet er bare noe jeg satt, da det ikke står noe sted. På videoen jeg fikk med bladet ser du Skolnick spille denne, men han spiller den i svært varierende tempo, og heller ikke svært overbevisende. Tipper han ligger et sted mellom 100-110 alt etter hvor komplisert bevegelsen er :P

Men målet mitt er ihvertfall 120bpm..

Guest Roar v.2

Jeg kommer til å kjøre en thrashvri på det tenker jeg. Kommer vel til å spille ca. akkurat som du har tabba det på lead iallfall.

Edited by Roar v.2