Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akkord: Hm


Chordman

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er av den oppfatning at det er lettest å prøve seg på det vanskeligste først, så lærer du det letteste etter hvert. Ikke særlig pedagogisk, men fungerer ofte.

Moralen er:

DRIT I Hm!

8fingers tapping er viktigere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan trådstarter vennligst se bort ifra denne? H-dur erstatter på ingen måte H-moll.

Hehe, det er helt sant. Det var litt sent da jeg postet innlegget :lol:

Jeg ble litt inspirert av han som postet en tullete "h-moll" i starten (som hvis jeg ikke tar helt feil var deg).

Forresten så er ikke 8-fingers tapping like anvendelig. Jeg vil derimot si at det er omtrent like viktig å lære H-dur som h-moll.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, fantastisk tråd. :D

Er litt forskjellig praksis på hvor man legger dypeste og lyseste streng i tablaturformen her.. Det som også kanskje var litt forvirrende mtp. davidsens første forslag også.

hehe ja :) Jeg klarte i det minste å skrive hvilken streng som var hva, selv om jeg til tross for dette klarte å skrive motsatt når jeg plotta inn båndene :)

Men jeg tror trådstarter har fått med seg den bommerten, og jeg var snar med å rette den opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm..

hvordan tas h- dur?

Hvis du har et fleksibelt ledd i ringfingeren kan det være lettere å la den ligge som en barre over d g og h strengen, men det viktige her er at den ikke må røre den lyse e strengen som skal klinge på andre bånd som en f#

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm er fin, men Hm11(add b13) er fetere, og funker ofte fint i noe som går i G-dur.

Er ikke det fordi det egentlig er en Em9 eller G13?

(jeg syns ting som Hm11(add b13) blir akkorder som er litt rare å snakke om på en gitar. På et tangent-instrument kan man gjøre forskjell på Em9 og Hm11(add b13).)

Endret av Articate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.