Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss DS-1


kake

Anbefalte innlegg

Vurderer litt å kjøpe meg en Boss DS-1. Har en stratocaster (snart med humbucker i bridge) og en fender blues deluxe det vil bli brukt med, og skal skaffe en nebelung etter hvert (mahognygitar med humbucker altså). Er egentlig veldig fornøyd med det jeg har når det gjelder vrengen, jeg bruker en tubescreamer til det. Men til litt tyngre rytmer og slikt kan det bli litt lite futt i den, så tenkte jeg skulle skaffe noe ekstra. Er den å anbefale? Og hvordan er de modda versjonene, er de mye bedre og er de mye dyrere (både brukt og nytt)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt vel tynn i lyden, dårlig bassrespons. Ville heller gått for en Blues Driver, som er kapabal til langt tyngre gain enn navnet tilsier. Spilte en låt på en slik på jam i går, og det låt digg :) Blir billigere enn å kjøpe en modda DS-1 også!

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, isåfall er vel ikke DS-1 optimal nei... Men med tanke på Blues Driver, jeg tror jeg kanskje vil ha noe som kan ha litt mer gain enn den og, lyden den har med mindre gain bryr meg ikke da jeg er veldig fornøyd med TS+ampen min til det. Men er fint med masse bass og ganske heavy lyd, da det antageligvis nesten bare skal bli brukt til rytme. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, isåfall er vel ikke DS-1 optimal nei... Men med tanke på Blues Driver, jeg tror jeg kanskje vil ha noe som kan ha litt mer gain enn den og, lyden den har med mindre gain bryr meg ikke da jeg er veldig fornøyd med TS+ampen min til det. Men er fint med masse bass og ganske heavy lyd, da det antageligvis nesten bare skal bli brukt til rytme. :)

Bruk Tubescreameren til å booste Blues Driveren med. Funker dritknall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslaget Apheilion, men når jeg først skal ha noe så vil jeg egentlig ha noe som har nok gain i seg selv uten at jeg må booste og alt det styret. :)

Har du prøvd Blues Driver da, eller bare antar du gainmengden utifra navnet på pedalen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.