Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Cry baby


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

Funderer litt på å kjøpe en Dunlop Cry Baby GCB95 WahWah. Så en "niceprice" i et reklameblad jeg fikk her. Er det noen som har erfaringer med denne? Evt andre anbefalinger?

Desember lønningen forvinner ut før den er kommet inn her :blush:

Det er vel den som kan kalles "standard-wahen". Bra wah som du får billig nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den som kan kalles "standard-wahen". Bra wah som du får billig nå for tiden.
Det er vel den man kaller for den "orginale wah wah effekten", er det ikke? Tror jeg kommer til å gå for den ja...

Hva ligger prisen på generelt rundt omkring? Vet du det? I bladet jeg fikk, står den til 895. Dyrt/bilig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den man kaller for den "orginale wah wah effekten", er det ikke? Tror jeg kommer til å gå for den ja...

Hva ligger prisen på generelt rundt omkring? Vet du det? I bladet jeg fikk, står den til 895. Dyrt/bilig?

Du kan godt kalle den "den originale" ja. 895,- er veldig billig. På nett varierer prisene fra 895,- til rundt 1500,- På enkelte nettsteder påståes listepris å være på i underkant av 2 lapper, og det stemte nok for et par år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel den man kaller for den "orginale wah wah effekten", er det ikke? Tror jeg kommer til å gå for den ja...

Hva ligger prisen på generelt rundt omkring? Vet du det? I bladet jeg fikk, står den til 895. Dyrt/bilig?

Orginal og orginal. Det kommer helt an på hva du referer til som den orgniale wah. Når pedalen kom på sekstitallet var det to versjoner. Vox Clyde McCoy Signature og Vox Clyde McCoy Picture. Jeg tror det nærmeste du kommer de to i dag er Fulltone Clyde (Basert på signature modellen) og RMC Picture Wah. Eller kjøpe en gammel en på Ebay. Dunlop sine versjoner har forandret seg hele tiden, men de fleste har en mer moderne Wah lyd en den orgionale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginal og orginal. Det kommer helt an på hva du referer til som den orgniale wah. Når pedalen kom på sekstitallet var det to versjoner. Vox Clyde McCoy Signature og Vox Clyde McCoy Picture. Jeg tror det nærmeste du kommer de to i dag er Fulltone Clyde (Basert på signature modellen) og RMC Picture Wah. Eller kjøpe en gammel en på Ebay. Dunlop sine versjoner har forandret seg hele tiden, men de fleste har en mer moderne Wah lyd en den orgionale.

Jeg tenkte mer på Jimi Hendrix's stil jeg da... Og da er vel dunlopen grei nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på Jimi Hendrix's stil jeg da... Og da er vel dunlopen grei nok?

Æhhhhh det var vel nettopp det jeg prøvde å få frem at den kanskje ikke er.

Ifølge Mike Fuller brukte Hendrix nettopp en Vox Clyde McCoy Signature. Det er derfor Fuller baserte sin Clyde wah på denne. Til den type vintage wah lyd foretrekker jeg en av de to over eller så har jeg hørt at den ny Dunlop JH-1B som er laget av Jorge Tripps også er cool.

Andre Dunlop'er låter Dunlop Wah i mine ører og det er ikke den samme type vintage wah lyden som f.eks. Hendrix hadde. Hvis du skal ha en wah bare for å lage kvakk kvakk eller spiller mer moderne rocke musikk er Dunlopene billige og greie, men ikke noe jeg ville anbefale til en Hendrix fan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æhhhhh det var vel nettopp det jeg prøvde å få frem at den kanskje ikke er.

Ifølge Mike Fuller brukte Hendrix nettopp en Vox Clyde McCoy Signature. Det er derfor Fuller baserte sin Clyde wah på denne. Til den type vintage wah lyd foretrekker jeg en av de to over eller så har jeg hørt at den ny Dunlop JH-1B som er laget av Jorge Tripps også er cool.

Andre Dunlop'er låter Dunlop Wah i mine ører og det er ikke den samme type vintage wah lyden som f.eks. Hendrix hadde. Hvis du skal ha en wah bare for å lage kvakk kvakk eller spiller mer moderne rocke musikk er Dunlopene billige og greie, men ikke noe jeg ville anbefale til en Hendrix fan.

:blush: Ok, bra du setter meg på plass! hehe...

Har ikke noe videre erfaring med Wah pedaler, så jeg er takknemlig for råd og veiledning :)

Skal skjekke ut dette her, før jeg gjør et kjøp jeg kanskje kan angre på...

Endret av Tøysejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare synd å svi av kroner og så få noe annet enn det du tror.

Når det gjelder wah pedaler og hendrix så er det noe spes med kvakket på de gamle. Men det er jo ikke sikkert det er noe du bryr deg spes om. Når du speller for folk sier de ok wah wah cool, ikke hmmmm tror kanskje han skulle hatt en signature Clyde og ikke en picture Clyde, så det er mer en ego greie. Men personlig svir jeg heller av en ekstra tuesnlapp og får akkurat 100% den lyden jeg vil ha enn å svi av penger på noe som er close but no sigar (Det er vel derfor jeg har både en Fulltone Clyde og en RMC Picture? Oh well, litt vel analt forhold til wah eller bare bad case of G.A.S).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte en vanlig Crybaby såvidt på jam på puben i går, og inntrykket mitt er at den er VELDIG bright fremst. Nesten for mye. Er superfornøyd med min Dimebag Crybaby som kan tweakes til å låte akkurat som jeg vil, men så koster den riktignok temmelig mye mer :)

Voxen er vel litt mildere, jeg vurderer selv denne til en litt mer «kompakt rockerig» som jeg er i ferd med å sette sammen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.