Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

ESP eclipse...


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

Har siklet en stund på en ESP eclipse ll, med tanke på at den er så liten og nett (jeg er ikke den største jenta på jord, for å si det sånn), og ikke minst fin. Men hadde ikke prøvespilt en før, og i dag var jeg altså innom Hagstrøm Musikk for å levere inn Ltd'en min (må rense opp i elektronikken).

Jeg bestemte meg for å prøve en eclipse l som de hadde inne, og har ikke annet å si enn at jeg er in løøøøøøøøv!! Ble sinnsykt overrasket over hvor liten og lett den var. Virket som en utrolig fin gitar. Noen som har erfaringer (gode/dårlige) med eclipsen og som vil dele de med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en i en sjappe i Sverige. Finfin gitar det, men jeg er en Les Paul-mann, og likte den ikke i det hele tatt, for å være ærlig :P

Men hvis du er ute etter en litt mindre og lettere gitar med Les Paul-form, så er den nok fin. Men det er eksemplarforskjeller her også, så prøv en først. Eclipse I var det du hadde prøvd? Det er ikke helt samme gitar som Eclipse II da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var Eclipse l jeg prøvde, og likte. Har ikke prøvd ll, så der kan jeg ikke uttale meg så mye... Må nok prøve litt flere før jeg bestemmer meg her ja.

Var i utgangspunktet også litt Gibson, Les Paul frelst selv, helt til jeg oppdaget at det fantes en hel verden der ute med gitarer som muligens passer meg bedre som gitarist. Les Paulen blir litt for stor og tung syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en i en sjappe i Sverige. Finfin gitar det, men jeg er en Les Paul-mann, og likte den ikke i det hele tatt, for å være ærlig :P

Men hvis du er ute etter en litt mindre og lettere gitar med Les Paul-form, så er den nok fin. Men det er eksemplarforskjeller her også, så prøv en først. Eclipse I var det du hadde prøvd? Det er ikke helt samme gitar som Eclipse II da.

Er det sånn at Eclipse I er "dårligere" enn Eclipse II? For I'ern har ganske bra pickupper til metal ihvertfall :P EMG 60 til rytme og EMG 81 til clean og solo :P

Mens i II'ern er det bare 81.

Endret av Freedo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er like i pickuper, men designet er forskjellig. Eclipse I er så og si lik en Les Paul i form, med 4 knob layout. Eclipse II har et litt kjipere design med 3 knob layout. Selv foretrekker jeg uten tvil versjon I.
Må si at jeg er delvis enig når det gjelder design, men nå er jeg litt opptatt av den hvite eclipse ll. Den hvite eclipse ll er kun i svart og hvit, mens eclipse l er i gull, svart og hvit, ikke så tøft syntes jeg. Den jeg prøvde i dag var nydelig, om jeg så skal si det selv... Skal se om jeg finner et bilde av den og legge det ut her.

:løperogtrålerinternettet:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er like i pickuper, men designet er forskjellig. Eclipse I er så og si lik en Les Paul i form, med 4 knob layout. Eclipse II har et litt kjipere design med 3 knob layout. Selv foretrekker jeg uten tvil versjon I.

De har jo ikke like pickuper.. Ihvertfall ikke ifølge www.instrumentbutikken.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har jo ikke like pickuper.. Ihvertfall ikke ifølge www.instrumentbutikken.no

De fleste Eclipse gitarene (både l og ll) har EMG 81/60, men fant nettopp en eclipse ll Distressed AHB som har Duncan JB/59 pickups... Så ikke alle er like nei.

Endret av Tøysejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Eclipse II, og synest den er mye deiligere å spille på enn stort sett alle Gibson-gitarer jeg har prøvd. Det låter jo anderledes, men om du liker lyden så er det jo ikke noe problem.

Jeg får også et veldig godt inntrykk av kvaliteten på gitaren. Top notch!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Eclipse II, og synest den er mye deiligere å spille på enn stort sett alle Gibson-gitarer jeg har prøvd. Det låter jo anderledes, men om du liker lyden så er det jo ikke noe problem.

Jeg får også et veldig godt inntrykk av kvaliteten på gitaren. Top notch!

Noted! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.