Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Still got the blues


Wikket

Still got the blues.  

28 stemmer

  1. 1. Høres det ut som om More har plagiert Juds Gallery?

    • Ja
      16
    • Nei
      12


Anbefalte innlegg

Regner med at mange kikket på dagbladet og så gary moore var dømt for "plagiat". Må si meg 100% enig i at solo`n på still got the blues er lik nok Juds Gallery`s Nordrach, til at jeg ville ha dømt ham. Hvis noen spør meg hvem som har "still got the blues" soloen svarer jeg "Juds Gallery originalt" heretter. Jeg er litt skuffa over Moore, kan ha vært tilfeldig men jeg tviler litt.

Hør fra 5:22 og utover:

Dagbladets dekning:

http://www.dagbladet.no/2008/12/04/kultur/...lagiat/3927873/

Endret av Wikket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig meningsløst. Betyr dette at i fremtiden, så må enhver som skal spille inn og slippe ei plate, begynne med å lytte til alt som er utgitt av tilsvarende musikk siden 1950 ???

Hallo !! Om disse "Juds" hadde gjort låta si bra nok, til rett tid, så hadde de slått an, og de hadde fått inntekta de skulle hatt. Men det gjorde de neppe, siden de nå må gå rettens vei for å få inntekter fra noe som en annen gjennomførte bedre.

Jfr. Jerry Reeds originale men relativt ukjente Guitarman, kontra ditto fra Elvis. Jerrys versjon er klart kulere i mine ører, men hvem tjente seg rik på den?

Verden er sprøyte gal, spørru meg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalvideo:

Jeg synes ikke dette holder til en dom for plagiat.

Orginalvideoen var langt ifra like lik som den nyinnspillingen vi har sett, hvilket tyder på at Judes (eller hva han heter) har gjort den om til still got the blues etter at gary moore slapp sin skive.

Men tar vi utgangspunkt i den nye videoen og gary moores låt, så er det helt idiotisk å si at de ikke er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.