Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gary Moore - Dømt for plagiat


rocktrond

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det som er fantastisk er at det er mulig å bruke 18 år på å finne ut at en av de meste kjente låtene noensinne er ripoff av din egen. PAY ATTENTION! :P

Akkurat det tenkte jeg og nå! Han fortjener ikke sin del av kaka når han følger så dårlig med :lol:

-Kanskje han stjelte den fra noen andre igjen, og måtte vente til han dævva til å kreve noe av moore? tihi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er likt nok til å bli dømt for plagiat. Synes saksøker må bevise at Gary Moore har hørt deres låt før de kan komme med en slik anklage. Riktignok er det likt. Finnes minst hundre andre mer eller mindre kjente låter som spiller utrolig likt. Hvorfor ikke saksøke dem? Ikke nok penger å hente? Håper Gary Moore anker og vinner. Vrøvl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes et av partiene i låta var veldig likt "Racing the with the devil on a spanish highway" av Al Di Meola

det var det første som slo meg :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spiller ikke identisk. Hvor mye kan du variere med en pentatonskala? En god del, helt riktig. Men hva som oppfattes som musikalsk etter et komp som er veldig standard er ikke så utrolig variert. Spill en improvisert linje, og jeg kan garantere deg at den er blitt spilt før. I samme toneart. I samme tempo. Og som tidligere nevnt. Bevisbyrden bør være på saksøker; har Gary Moore hørt den store hiten han er anklaget for å ha rippet?

Steve Vai spilte inn en hel låt og var stolt over den. Helt til noen påpekte at det var en låt fra Chess. Som det jo var. Merkelig at det ikke kalles plagiat av et kunstmaleri dersom det signeres med plagiatens signatur... Noe som ikke henger på greip, synes jeg. Mulig malerier går under standardlåter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var litt tynn, synes jeg. Melodien minner forresten også litt om "Lady Fantasy" av Camel, tror den også er fra 1974.

Men er ikke "Still Got The Blues" bare Moore som plagierer Moore? "Parisienne Walkways" er jo temmelig lik, men den er forsåvidt veldig lik "The Messiah Will Come Again" med Roy Buchanan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.