Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jaguar eller Jazzmaster?


Mr.CobainFan

Anbefalte innlegg

  • Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En humbucker er bare en 'dobbel' mikrofon, har ikke noe med utseende å gjøre. Navnet kommer av lyden, var vel Les Paul selv som sa 'it bucks the hum'. (er ikke sikker på om det var han eller en i gibson).

Edit: Stavefeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat i dag, ble jeg faktisk ike så keen på jazzmaster/jaguar lenger.

Grunn: ALLE HAR DET!

Er så kjipt at mange av de kjente bandene bruker det, da er det ikke så sinnsykt kult å ha en lenger :? :? :?

Men om jeg kommer over et sykt tilbud, sier jeg nok ikke neitakk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du forbauser meg raptus :P

du kommer aldri til å få deg gitar hehehe

tror nok du kommer til å måtte kjøpe en bc rich elrno haha :P

neida. Du har bra meninger.

Nei kjøper jeg en gitar er brua og halsen -veldig- viktig. Og da så vidt jeg vet nå så ligger mustang og jazzmaster høyt oppe pga det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe en gitar fordi alle andre har det: dra til helsesøster for faren min jobber der(neida, kunne kanskje hatt et annet ordvalg der)

Å ikke kjøpe en gitar fordi alle andre har den: når alle andre har den er det ikke noe show å ha den sjæl, men jeg kjøper ikke en ekkel, råtten,stygg.......... drittgitar for det, men når alle andre har en BRA GITAR, kjøper jeg kanskje heller en annen BRA GITAR som ikke så mange har....... 8)

SÅ DET SÅ :P

You have got the right to remain silent.

Everything you say, may/can(har hørt 2 forskjellige ord der), and will be used against you in a court of law.

PUNK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett hatt en Jazzmaster med block inlays i halsen. Gjør gitaren 4 ganger flottere å se på.

Er ikke humbuckere på Jazzmaster eller Jaguar nei. Er såkalte "soapbars" på Jazzen. En temmelig brei single coil. Men den gir vel såvidt jeg har hørt, mer effekt ut enn singlecoilene på jag'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.