Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

La oss lage musikk i hopes!


The Euphor

Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da slenger jeg inn en fin DmM7bb5/G#. Altså en D moll med en liten 7er og en dobbelt senket kvint, med G# i bass.

Her er en link hvis du ikke greier å finne ut av den selv. http://jguitar.com/chord?root=D&chord=...0&fingers=4

Det blir veldig interessant å se hva du kan gjøre med dette!

Du mener vel stor 7er? M7 er jo stor 7er... Kan jo kalle den Dm/maj11(b5), med utelatt 9er.

Endret av Atomic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ho! Flott! Tror vi setter en foreløpig strek der. Jeg har noen partier klare allerede. Snill førsteakkord. :) Tenkte å sette strek når C dukket opp igjen, men skal ta med alle helt ned hit. :)

| C | Fmaj9 | G#m | Cm7(#9) | Bb | Cdim7 | C# | A | E | Hm7b5 | Am | Dmmaj7bb5/G# | C | C#dim7 | D7b9 |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ho! Flott! Tror vi setter en foreløpig strek der. Jeg har noen partier klare allerede. Snill førsteakkord. :) Tenkte å sette strek når C dukket opp igjen, men skal ta med alle helt ned hit. :)

| C | Fmaj9 | G#m | Cm7(#9) | Bb | Cdim7 | C# | A | E | Hm7b5 | Am | Dmmaj7bb5/G# | C | C#dim7 | D7b9 |

shiiieeet ;p

i have no clue woot to dooooo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ørene, ikke teori akkurat på slike ting. Ellers vil det være vanskelig, langt over mitt nivå, å få til noe som er fint å høre på. En strofe toner som passer over akkordene bør strengt tatt være mulig, men greit om det låter OK. :)

men hvordan skal man vite hva : Dmmaj7bb5/G# er for noe uten å kunne teori på slike ting? :P

folk her er seriøst hardcore :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hadde nesten glemt denne litt. Men så fikk jeg tak i riktig innplugg til synth, og måtte leke meg litt. Dette er bare ment som en grovskisse til melodien, jeg har ikke tenkt veldig mye gjennom trommer, lyder eller miks. Og jeg driter i om dere får høre meg spille falskt. :D

Her er uansett en forslag til melodi frem til og med dette: | C | Fmaj9 | G#m | Cm7(#9) | Bb | Cdim7 | C# | A | E |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.