Web Analytics
Jump to content

Gitar verdi

JamminJoe
 Share

Recommended Posts

Jeg kjøpte en gammel gitar for kanskje et halvt år siden, og jeg har enda ikke funnet ut om jeg gjorde et godt kjøp eller ikke.. Gitaren er en Yamaha RGX 1212S, en floyd rose solo gitar med to single og en dobbel pickup.

Jeg ga 4500 kr for den. Jeg er godt fornøyd med gitaren, men jeg lurer på hva den er verdt.. Har noen peiling??

Vis noen har noen andre har noen andre gitarer som de lurer på verdien på er det bare å skrive på denne threaden (obs, jeg har ikke noen peiling på gitar verdier : / )

Edited by JamminJoe

Jeg tror ikke det er så mange osm har erfaring med den gitaren på dette forumet.. Hvorvidt gitaren var verdt det du ga for den avgjør du nå egentlig best selv - Er gitaren god å spille på ? Låter den bra ?

Tar jeg ikke feil er det vel en modell med necktrough design (halsen og kroppen er ett stykke) og produsert av yamaha i Japan. Det er sikkert en av de beste og dyreste gitarene yamaha har laget i alle fall, så hvis du er fornøyd med den så er nok ikke prisen helt katastrofal. Men hvor enkelt det blir å videreselge den til den prisen er et annet spørsmål.

Vel.. litt generelt, men du fikk jo i alle fall et svar. :)

Kjøpte en brukt Epiphone Zakk Wylde LP til 5.500,- Eneste som kunne trekke på verdien, va små striper på baksiden, som du kun ser i det rette lys. Bra kjøp?

Ikke at jeg vurderer og selle den, men viss jeg kommer over en kjøper, hva burde jeg selle den for? Jeg har mista den på en slide, så det er ett ganske graftig hakk på oppå på siden.

Jeg tror ikke det er så mange osm har erfaring med den gitaren på dette forumet.. Hvorvidt gitaren var verdt det du ga for den avgjør du nå egentlig best selv - Er gitaren god å spille på ? Låter den bra ?

Tar jeg ikke feil er det vel en modell med necktrough design (halsen og kroppen er ett stykke) og produsert av yamaha i Japan. Det er sikkert en av de beste og dyreste gitarene yamaha har laget i alle fall, så hvis du er fornøyd med den så er nok ikke prisen helt katastrofal. Men hvor enkelt det blir å videreselge den til den prisen er et annet spørsmål.

Vel.. litt generelt, men du fikk jo i alle fall et svar. :)

Takk takk ^_^ Ble litt nærvøs for at threaden skulle stå tom :unsure:

Jeg syntest jeg har gjort et bra kjøp, og kjøpte den uansett av et familiemedlem (et eller annent sted langt uti der tror jeg), så var jo litt for å være snill og.. Det var liksom den første gode gitaren min så var ikke så farlig.

Tok litt tid å lære seg å stemme og bruke floy rose'n da, men fy faen, så kickass! Floyd rose er jo helt konge ^_^ !

Gitaren er i et stykke og har ikke hatt mye problemer med den (kanskje litt skruing her og der :ninja: ), den låter bra og strengene er godt nedpå bånda. Er ikke sikkert på om den er i den dyreste prisklassen fra Yamaha da, de har enormt mange forskjellige gitarer, men men, gamle eieren sa den kosta rundt 10 000kr ny, så det ekke bare bare.

Har ingen planer om å selge den, jeg har bare vært litt usikker på den fordi det er så lite info om den på nette (er ikke så flink til å lete heller da men..), takk for replyen!

Har spilt på en tilsvarende modell du har og ble faktisk meget positivt overasket over kvaliteten. Yamaha lager flotte instrumenter, trommer, piano og ikke minst gitarer. Så lenge du ikke skal selge den videre og du er fornøyd med den, så ser jeg ikke helt poenget med å sette en prislapp på den (med mindre man har betalt en formue og vil forsikre den).

Men du snakker om skurring, da regner jeg med at du snakker om det såkalte "båndklirrfenomenet". Ta med gitaren til en seriøs gitarbutikk/verksted og få dem til å gå gjennom gitaren. De fikser slike problemer enkelt, og dette vil ikke koste noe særlig mer enn 500 kroner maks.

Har spilt på en tilsvarende modell du har og ble faktisk meget positivt overasket over kvaliteten. Yamaha lager flotte instrumenter, trommer, piano og ikke minst gitarer. Så lenge du ikke skal selge den videre og du er fornøyd med den, så ser jeg ikke helt poenget med å sette en prislapp på den (med mindre man har betalt en formue og vil forsikre den).

Men du snakker om skurring, da regner jeg med at du snakker om det såkalte "båndklirrfenomenet". Ta med gitaren til en seriøs gitarbutikk/verksted og få dem til å gå gjennom gitaren. De fikser slike problemer enkelt, og dette vil ikke koste noe særlig mer enn 500 kroner maks.

Du har spilt på en RGX 1212S og assa? Tøft! Litt av en badass gitar, huh ^_^

Hmm, nå tenkte jeg egentlig på skruing altsa å skru litt her å der. Men når jeg tenker meg om har den bitte litt skurr på den mørke e-strengen (når den spilles åpen).. Hmm.. Har ikke vær noe problem til nå, men når jeg blir skikkelig lei tar jeg den sikkert med et sted (imerslund er bra? Er det ikke?) (også er det en drit fet fyr som jobber med gitarer på slagerforlaget på hjørnet av younstorget).

Jeg er litt intresert i verdien fordi jeg kjøpte den brukt av en som ikke brydde seg så mye om verdien.

Hadde vært fett om den var verdt mer en jeg fikk den for eller no.

Og det er jo tøft å ha en gitar som er verd litt og, liksom spille på no eksklusivt ^_^

Kjøpte en brukt Epiphone Zakk Wylde LP til 5.500,- Eneste som kunne trekke på verdien, va små striper på baksiden, som du kun ser i det rette lys. Bra kjøp?

Ikke at jeg vurderer og selle den, men viss jeg kommer over en kjøper, hva burde jeg selle den for? Jeg har mista den på en slide, så det er ett ganske graftig hakk på oppå på siden.

jeg kjøpte min brukt med emg 81/85 for 4500, tror ikke du skal få mer enn 4000 maks for noe sånt,

Hei, jeg kjøpte en Jackson og betalte 4000 for den, jeg vet ikke modellnavnet men bakpå halsen står det "Jackson® 9713768" Her er et bilde av den: 39_909044439.jpg

Var dette et godt kjøp ? Hvor mye er den verdt ca?

-Kizzax