Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar!


Aphelion

Anbefalte innlegg

gode gitarer skal være tunge. grattis! nå kan du fortelle meg nøyaktig hvor du bor, samt hvilket rom gitaren befinner seg i. jeg skal ikke bruke den informasjonen til noe formål som helst, jeg lover.

Den forflyttes stadig :P

Faen du er heldig. Hvor mye kosta saken????

17 lapper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 lapper :)

50-lapper? :ninja:

Sånn btw, hvordan kom de på å ta cutaway'en på oversiden av halsen?

Og forresten, du har satt på strengene opp ned amigo. ;)

EDIT: jeg har aldri sagt noe om at du har venstregitarer, men når du ber meg om å ikke gjøre det, så klarer jeg ikke å la være :(

Endret av Vuelo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs. Customen er svintung by default pga det er rett og slett custom.

Men tar man to LP stder vedsia hverandre er det somregel et godt tegn at treverket er lett.

Er enorm vektforskjell på vintage vs ny gibson.

Regner med at du mener at treverket på nyere Gibson har høyere tetthet (vekt pr volumenhet) enn gamle pga at det har blitt vanskeligere å få tak i porøs mahogny. Chambered Les Pauls veier jo mindre enn vintage Les Pauls med massiv kropp, mens Historic-serien (som ikke er chambered) ikke ligger så langt unna originalene i vekt.

Uansett hva som sies om "ny" mahogny med høyt mineralinnhold, at den er mindre resonant og nyansert enn "gammel" porøs mahogny osv: De tunge Les Paulene (5+ kg), særlig de med ebony gripebrett, er etter min mening noe av det råeste man får til hardrock/metal. De har utrolig aggressiv attack/bite og veldig presis bassrespons. Det siste kan kanskje tilskrives redusert resonans pga mineraler i mahognyen. Samtidig har de klassisk Les Paul-sustain og tone i massevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.