Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Floyd Rose igjen, men noe annet!


askret

Anbefalte innlegg

Eh - må vel arrestere deg litt der. Jeg har en god gammel Ibanez Blazer BL550 med trem på, men det er ikke no Floyd Rose nei :)

De nye Zero Resistance greiene er vel heller ikke FR lisensiert - det var vel for å slippe unna lisensen de ble utviklet mener jeg å ha lest.

Ja, jeg bruker normalt å skille mellom tremolo og vibsystem. :) Av de lisensierte hadde jeg skrevet litt om at de ble nevnt nedenfor. Slik den endelige posten endte opp ble ikke dette så utrolig tydelig. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kompis.

Er ganske sikker på at floyden din er akkurat den samme som jeg har på min S270 (som du jo var med og kjøpte).

Opplever noe av det samme som du. Demonterte hele greia i går. Og hva ser jeg. Totalt ødelagte kniver. Kanskje det er samme problemet du har.

Noen som vet om det går an å slipe de opp, eller må man bytte hele greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lo TRS -Grøss!!

Laget i et så mykt metal at gelè virker stabilt i forhold :lol:

Sett på en ordentlig Floyd av no slag så slipper du alle problemene med de!

Jeg tror du mener Lo-TRSII -- de ekte TRS'ene holder stemminga like bra som noe annet hvis de blir riktig satt opp.

Det er STOR (og da mener jeg STOOOR) forskjell på Lo-TRS I og II. Se forøvrig den forrige posten min i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kompis.

Er ganske sikker på at floyden din er akkurat den samme som jeg har på min S270 (som du jo var med og kjøpte).

Opplever noe av det samme som du. Demonterte hele greia i går. Og hva ser jeg. Totalt ødelagte kniver. Kanskje det er samme problemet du har.

Noen som vet om det går an å slipe de opp, eller må man bytte hele greia?

Heisann, en lokal ekspert!

Hva er knivene? Der tremplaten går mot boltene i fremkant kanskje??

Trodde ikke du hadde problemer med din forresten. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke dumt tolket.

Du må finne ut hvilken tremolo som passer. Ikke alt som kan byttes rett over. I tillegg må du finne ut om det egentlig er verdt det. En tremolo koster fort opp mot en tusenlapp. Er gitaren verdt det? Kanskje bedre å blokkere og heller vurdere en gitar med bedre tremolo senere, dersom det er ønskelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville blokkert trem'en. Altså, hvis du ikke bruker den noe mye uansett, så er det bedre å ha en gitar som funker uten tremolo, enn en som ikke funker med. :)

EDIT: altså, den har tremoloen uansett, bare at du har blokkert den... Blæ, du skjønner hva jeg mener :)

Endret av Vuelo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.