Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En god gitarspiller


Aspmyra

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Men tenk de første menneskene i verden da :lol: De måtte lage egen musikk ;) Blir for dumt å bare spille cover hele tiden.. Tenk om man hadde gjort det i 2000 år..

Tja, jeg har ikke peiling på alle sjangere, men tror at i den klassiske verdenen er det ganske kult å gjøre ting av de store komponistene som har levd opp igjennom.

Man prøver å gjøre noe til sitt eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier "Man må jo kunne en del på gitar for å være en bra låtskriver." så mener jeg at du sa det ja.

Jeg svarte bare på det du sa om at man ikke trenger å kunne en eneste akkord på gitar for å skrive sanger.. Bare gløm det ;)

Det jeg mener er at hvis alle i hele verden som spiller gitar slutta å lage sanger i 10 år og bare spilte coverlåter så hade en som lagde egne sanger blitt lagt merke til å blitt definert som en god gitarist.. Regner jeg med!

Hvis det er bra sanger da såklart..

Med sangen, mener jeg riff og melodier.

Endret av Freedo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mener er at hvis alle i hele verden som spiller gitar slutta å lage sanger i 10 år og bare spilte coverlåter...

Du forutsetter her at bare gitarister kan lage sanger, og det er nok der vi er uenige/misforstår hverandre.

F.eks i Nightwish er det keyboardisten som lager nesten all musikken - så gitaristen spiller ikke coverlåter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit ;) Men noen må lage musikken (men da er man på et annet tema). Men jeg syns at det klare å lage fengende sanger helt selv er en del av det være en god gitarist. Teknikk også såklart, men at man forstår musikk.

Endret av Freedo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gitarister trenger ikke engang skikkelige låter for å høres bra ut, de klarer seg fint med å improvisere med andre musikere. Allan Holdsworth er et bra eksempel, for ikke å nevne hundrevis av fantastiske jazzgitarister.

Noe av det jeg mener med å lage noe eget.

Endret av Freedo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.