Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En god gitarspiller


Aspmyra

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Mitt poeng er at det ikke er viktigere å være en god låtskriver, men heller å kunne tolke andres musikk på best mulig måte. Kan man skrive låter så er det en bonus, men ingen nødvendighet.

Dette kommer veldig an på sjanger i mine øyne. Klassisk ja, pop nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var vel hva som er en god gitarist - og ikke hva som er en god låtskriver ;)

Det går an å være en fantastisk god gitarist/musiker uten å være låtskriver.

Og det går an å være en fantastisk god låtskriver uten å kunne en akkord på gitar.

Derfor mener jeg låtskriver er relativt urelevant i denne diskusjonen.

Det finnes gode gitarister som er gode låtskrivere, men det er en annen diskusjon.

EDIT: Nå er jo improvisasjon en slags on-the-spot låtskriving, og DET er relevant for diskusjonen :)

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet var vel hva som er en god gitarist - og ikke hva som er en god låtskriver ;)

Det går an å være en fantastisk god gitarist/musiker uten å være låtskriver.

Og det går an å være en fantastisk god låtskriver uten å kunne en akkord på gitar.

Derfor mener jeg låtskriver er relativt urelevant i denne diskusjonen.

Det finnes gode gitarister som er gode låtskrivere, men det er en annen diskusjon.

EDIT: Nå er jo improvisasjon en slags on-the-spot låtskriving, og DET er relevant for diskusjonen :)

Lurer på om du missforsto nå (hvis ikke gjorde jeg det). Man må jo kunne en del på gitar for å være en bra låtskriver. Når man nevner låtskriver i denne diskusjonen regner jeg med t man prater om å skrive ned riff og melodier og ikke tekster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt poeng er at det ikke er viktigere å være en god låtskriver, men heller å kunne tolke andres musikk på best mulig måte. Kan man skrive låter så er det en bonus, men ingen nødvendighet.

Hadde alle vært sånn, hadde det aldri blit laget noe musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du missforsto nå (hvis ikke gjorde jeg det). Man må jo kunne en del på gitar for å være en bra låtskriver. Når man nevner låtskriver i denne diskusjonen regner jeg med t man prater om å skrive ned riff og melodier og ikke tekster!

Som Ynghtie sa her oppe finnes det folk som har gjort karriere på andres musikk ofte klassisk. Da trenger man ikke lage noe selv, men man kan være dyktig til å forvandle et stort stykke av en eller anne komponist til gitaren for ekempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Ynghtie sa her oppe finnes det folk som har gjort karriere på andres musikk ofte klassisk. Da trenger man ikke lage noe selv, men man kan være dyktig til å forvandle et stort stykke av en eller anne komponist til gitaren for ekempel.

Men tenk de første menneskene i verden da :lol: De måtte lage egen musikk ;) Blir for dumt å bare spille cover hele tiden.. Tenk om man hadde gjort det i 2000 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.