Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Enda en floyd rose post.


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Fikk den nye gitaren forige uke :)

Fått justert trem`en og stemt gitaren.

MEN, når jeg "diver" med tremoloen, så kommer det et slags "hakk", som man både kjenner i tremmen, halsen og kroppen..

og lyden gjenlyder ganske hardt i forsterkeren..

floyden går fint til et punkt, men så kommer det et "hakk", og så glir den fint igjen..

kan det være pga tykke strenger, og att det kommer fra låse-mekanikken?

eller pga den strekken som plutselig kommer på 5 fjærer samtidig?

Har ikke spurt selger om åssn strenger som sto på når jeg fikk den, men pokker dem er tykke..

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken gitar er det? Sitter det en tremsetter i gitaren? Har du tatt av luka bak på gitaren for å se om noe fysisk hindrer tremoloen i å vandre fritt?

Kunn hatt av luka når jeg justerte trem`en,

gitaren er en anna plass nå da.. og hva er en tremsetter?..

Det er en LTD alexi 600 x)

så den har orginal floyd rose

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexi-600SE.jpg

Herlig!

Tremsetter: Har et sett med motstående fjærer bak i gitaren (skyver samme vei som strengene). Vil ofte forårsake et markant midtpunkt. Dersom strengene er heftige, og denne ikke er justert, kan "midtpunktet" ende opp langt unna midten. ESP har en slik sak, så LTD kan også ha. Kan også være at tremoloen hopper ut av sporet på postene - de to store boltene som den hviler mot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Euphor nevner så kan det godt være at floyden "hopper" på postene -- sjekk at de er skrudd ca. like langt inn, jeg vet av erfaring at skeive poster kan forårsake det du beskriver.

NB! Ikke bruk floyden før du har fikset dette, eller så kan du fort ta permanent knekken på en knivegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Euphor nevner så kan det godt være at floyden "hopper" på postene -- sjekk at de er skrudd ca. like langt inn, jeg vet av erfaring at skeive poster kan forårsake det du beskriver.

NB! Ikke bruk floyden før du har fikset dette, eller så kan du fort ta permanent knekken på en knivegg.

Er passe sikker på att de 2 skruene er ganske så likt skrudd.. skal se om jeg finner en skivelære i helgen..

få sjekka igjen..

men som sagt, det er bare på et punkt en plass når jeg "diver".. men ja..

er ganske redd for å ødelegge noe..

Ooooog.. Euphor..

Jeg har den hvite<3

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knivene er det eneste som hviler mot de store boltene som du mener står riktig. :)

nå er eg skikkelig forvirra her..

må vi snart til med bildeforklaringer?..

jeg snakka om de skruene man strammer tremoloen med..

om det er det du kaller "store bolter",, så ok.. viss ikke, så er jeg lost nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store boltene er de du hever eller senker strengehyøyden med. Det er en liten grop i de. Og der hviler kniveggene mot.

sheeeet.. da er det noe nytt å lære :P

aldri stilt strengehøyde og lignende.. har forsåvidt aldri hatt problemer med Edge lo-pro`en på Ibanez`en..

Men hva er det jeg skal se etter ved "kniveggene"

noen som kunne posta bildeforklaring eller en liten video til meg?

Eventuelt fått respons seinere på video jeg legger ut.. i helgen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.