Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez RG


Gjest Peavey

Anbefalte innlegg

Jeg trodde aldri jeg skulle komme til å gjøre det - men inspirert av euphor og andre her på forumet, så er jeg nødt til å ha en Ibanez!

Jeg, som har null peiling på Ibanez vil høre med folket, hva de har å si om Ibanez.

Skal ha en RG.

Ikke sikker på hvilken enda, men HSH konfigurasjon (pup's skal byttes så det er ikke så farlig anyways) - mulighet til å bytte til floyd (altså en modell hvor man får inn floyd)

Helst ikke plekterbrett :ninja:

Noen som har forschlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på det skriver er valgene fortsatt en drøss...

Gamle modeller:

RG570

RG770

Om du kan leve med sære treslag eller grafikk:

UCEW (USA custom exotic wood)

USA Custom (motivlakk, store variasjoner på konfig og annet. 100% kjøpers valg.)

Jeg vil anbefale en av disse. Billigere enn dagens Prestige/J-Custom. Men J-Custom er heftige saker, for Ibanez å være. :)

Av nyere modeller er jeg ikke helt oppdatert. Men de gamle med 1 og 2 foran eksisterer fortsatt. Altså 1570/2570 osv. Riktignok en blanding av Prestige og J-Custom. Prestige er forøvrig bare et navn som beskriver en prosess halsen har gjennomgått.

Hold deg til Made in Japan. Et lite sikkerstikk. Og av tremoloer for heftig bruk: Edge, Lo-Pro Edge, Edge Pro, EdgeZero.

Selvfølgelig enklere om du finner en modell, så kan vi svare Yay! eller Nay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Denne falt jeg umidelbart for.

I grunn kun fordi den var lilla :ninja:

http://cgi.ebay.com/Ibanez-RG550-DX-Purple...%3A1|240%3A1318

Denne hadde utrolig fin finish, men virket suspekt av en eller annen grunn :ninja:

http://cgi.ebay.com/Ibanez-RG570-Flame-Top...%3A1|240%3A1318

helst noe i 550-gata.

Noe som er gøy å skifte ut pup'er på og ellers oppgradere i den grad det er mulig.

som sagt så har jeg ikke peil på Ibanez, så de to linkene er sikkert så langt fra hverandre som mulig, men dere får bare si fra :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første er i PN Purple Neon, samme farge som den RG770 Vampyro kjøpte av meg. :)

Den andre er nok ikke så suspekt. Men jeg ville absolutt ikke valgt en gammel Ibanez med "flammetopp". Det er bare en tynn laminatskive som er der for å se bra ut. Ibanez har ingen møbelinstrument (før i de siste 10 årene...) :blush:

Du kan sjekke denne siden for en del gitarer som ikke kommer helt til Ebay: http://www.jemsite.com/forums/f28/

Men likevel, begge er Yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var å sette inn DiMarzio Paf Pro i hals og en eller annen annen DiMarzio i neck, samt en Tex Mex i midtpossisjon.

Tenker litt på å mekke sammen en sort gitar med gull-hardware, men det blir muligens litt kjedelig.

Får se hva tiden bringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var å sette inn DiMarzio Paf Pro i hals og en eller annen annen DiMarzio i neck, samt en Tex Mex i midtpossisjon.

Tenker litt på å mekke sammen en sort gitar med gull-hardware, men det blir muligens litt kjedelig.

Får se hva tiden bringer!

Det er bare plass til en hummer i neck/hals, selv på Ibanez :P

Uansett, jeg har jo en 8570 J-custom til salgs ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken var å sette inn DiMarzio Paf Pro i hals og en eller annen annen DiMarzio i neck, samt en Tex Mex i midtpossisjon.

Tenker litt på å mekke sammen en sort gitar med gull-hardware, men det blir muligens litt kjedelig.

Får se hva tiden bringer!

Anbefaler evt. air norton i neck ;) I Bridge er DiMarzio ToneZone et veldig bra valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.