Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickup cavityen i straten min er "åpen"


kake

Anbefalte innlegg

Frister å skifte litt pickups i straten min nå, som er en 97' deluxe stratocaster... Så jeg tok av plekterbrettet for å sjekke om det var mulig å sette i en humbucker, og ble litt overrasket over at hele greia var "borte". Altså ikke som denne her for eksempel: Klikk, men mer som denna: Klikk. Er det meninga at den skulle være sånn? Noen mulighet for at gitaren min er falsk eller noe slikt? Den virker jo for meg i alle fall ekte, er veldig god å spille på og låter bra, og har ekte serienummer og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av den typen slik at du selv kan velge hvilke mikker du vil ha hvor. Etter som jeg forstod ble det en god del klager på denne, da de gamle traverne mente tonen ble dårligere (mindre treverk). Hvor alvorlig dette er skal jeg ikke si. Men du har jo ikke merket noe før du så det. ;)

Ingen grunn til å tro at gitaren er falsk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden emnet er oppe og saken er løst - er det noen singlecoils fra GFS som kan regnes som oppgradering fra stock am. deluxe strat pickups? Skal altså sette en humbucker i bridgen, og om det er mer å hente fra å oppgradere pickups for en billig penge er det jo greit når jeg først bestiller (tenkte på en vintage 59' om ingen har noen innvendiger).

Endret av kake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er av den typen slik at du selv kan velge hvilke mikker du vil ha hvor. Etter som jeg forstod ble det en god del klager på denne, da de gamle traverne mente tonen ble dårligere (mindre treverk). Hvor alvorlig dette er skal jeg ikke si. Men du har jo ikke merket noe før du så det. ;)

Ingen grunn til å tro at gitaren er falsk. :)

Det er svømmebasseng i min også, og den låter hverken tynt eller lite, i alle fall :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den originale "Black strat´en" til Gilmour har hjemmelaget svømmebasseng etter at han testet ut en humbucker konfig mellom bro og senter en gang for lenge siden. Leita kjapt etter et bilde av dette, men fant det ikke. Min konklusjon er at er det godt nok for Gilmour er det godt nok for meg også. I den "straten" jeg bygger nå, som er bygd rundt gamle halsen til Washburn telen min og kroppen til min første elgitar har jeg, da gitaren opprinnelig kun hadde en humbucker, routa svømmebasseng med hoggjern ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.