Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Pickups, metal


JohnnyRubber

Anbefalte innlegg

Den passer sikkert best til ditt bruk. Du kunne jo spurt din lokale musikksjappe om de kan skaffe slike til deg. Vet ikke om noen nettbutikker som selger passive EMG pickuper. :) Vet ikke prisen men vil tro de er litt billigere enn aktive emg. :S

Endret av Hans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har en EMG Select passive single-coil. De er ikke dårlige, men ikke spesielt mye å skryte av heller :P

Så om du vil oppgradere skikkelig hadde jeg sett på noe annet, men spørs jo hvor seriøst det er med den Morgan gitaren..

Ikke den samme som du ser på, men EMG er uansett ikke kjent for de passive pickupene sine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en EMG Select passive single-coil. De er ikke dårlige, men ikke spesielt mye å skryte av heller :P

Så om du vil oppgradere skikkelig hadde jeg sett på noe annet, men spørs jo hvor seriøst det er med den Morgan gitaren..

Ikke den samme som du ser på, men EMG er uansett ikke kjent for de passive pickupene sine :P

Skal ikke være så serriøst, nei.. Har spilt gitar i 2 år (kulturskole i 1 år), og dette er første gitaren jeg modder på, så det er egentlig bare ett prøve-prosjekt. Jeg spiller ikke lenger i noe band, og om jeg hadde, så hadde jeg brukt LP.

Ergo: Dette er ikke en serriøs gitar, men bare for å ha noe å gjøre på fritiden, og jeg vil ikke kjøpe alt nytt. Prøver å bruke så mye som jeg kan av det jeg allerede har, som ikke er mye ;) Jeg blir ikke ekkel i kroppen av å høre på en dårlig gitar i forhold til en bra gitar, så de passive er heelt sikkert ypperlige for meg, så lenge det ikke er mye støy og ekkle lyder, som det forresten er på den nå :P

http://kickmusic.no har en del EMG: Sjekk ut. Men vet ikke om prisene er det beste da.

Men GHS-pickups er jo et alternativ..

Hva er prisen på GHS-pickups? Og er de bedre enn EMG, eller iallefall like bra?

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GHS er billige. Snakk med Hvitravn her på forumet, han har mer peil på de enn meg.

Om de er bedre enn de aktive, dyre EMG, vet jeg ikke. Men jeg vedder på at de låter bedre enn EMG HZ ;)

EDIT: Ikke GHS, men GFS. Forvekslet navnene ved ett uhell.

For priser:

http://store.guitarfetish.com/

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men spørsmålet er jo om de passer med EMGHZ passiv humbucker.

Når det kommer til knobsa, så er de ikke så dyre, så det gjør ikke noe om det ikke ser bra ut :P Men, jeg skal lakke gitaren i svart/mørkegrå matt farge, og har nå sjakkrutet plekterplate. Plekterplata må kanskje byttes ut :P Får se ;)

EDIT: Skal heller ikke være top-og-the-line stuff, siden det er en morgan :D

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imot mine uttalelser tok jeg likevel en kikk innom Finn.no, og til min overraskelse fant jeg denne. Er dette en fair deal, som jeg burde slå til på? Han seller ett sett på 3, men det er vel alltids ok og ha en reserve :P

Fant dog ingenting på Ebay. Kanskje det bare er meg som er litt noob?

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imot mine uttalelser tok jeg likevel en kikk innom Finn.no, og til min overraskelse fant jeg denne. Er dette en fair deal, som jeg burde slå til på? Han seller ett sett på 3, men det er vel alltids ok og ha en reserve :P

Fant dog ingenting på Ebay. Kanskje det bare er meg som er litt noob?

Det er vel de samme som ble annonsert her på forumet og er solgt: http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=16992

Å kjøpe brukt her hjemme er ofte billigere enn ebay med dagens valutakurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.