Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye Pickups, metal


JohnnyRubber

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! :D

Jeg har en Epiphone Zakk Wylde LP og en billig, crappy Morgan Strat kopi, som jeg har tenkt og oppgradere. LP Skal jeg oppgradere med EMGZW (81 og 85), som er orginalt på gibson sin utgave. Derfor, bare på gøy, tenkte jeg at jeg skal ta en av humbuckerene på LP (EMGHZ) og innstallere i morgan'en, sammen med 2 SA single coils. Hvordan vil dette gå, og vil det låte fett?

Har også planer om og pusse ned og lakkere morgan i matt svart, og skifte mekanikk (stemmeskruer og stol), og volum/tone knapper mm.

Hva synes dere? Noen som vil komme med et overslag av ca. pris på hele prosjektet? Noen billigere løsninger, som ikke vil gå ut over ytelse, eller noe bedre til samme pris? Hva er de beste sidene til å bestille diverse rekvisita til gitar? Vil dette kunne gå? Kom med tips og kritikk.

Er litt dårlig når det kommer til gitarhardware :P

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

EMGHZ er passiv og SA er aktive. Blir unødvendig mye styr hvis du skal få det til å fungere greit.

Hvis du absolutt må ha aktive så bør du bør du skaffe en aktiv humbucker i tillegg.

Jeg mener det er bortkastet å oppgradere den morgangitaren i det hele tatt siden det i utgangspunktet er en dårlig gitar.

Jeg hadde selv en ZW lp og satte inn emg 81 og 85. det blir bra.

Endret av Hans
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar ;)

Som jeg sa i første post, så er det bare en prosjekt-gitar, siden jeg aldri har gjort noe slikt før. Og tro det eller ei, jeg synes den faktisk er deilig å spille på :o

Anyways, hva er forskjellen på aktiv og passiv (er som sagt dårlig på sånt), og finnes det noen bra passive EMG single coils?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone ZW LP kommer med EMGHZ, som jeg sa i førstepost

EDIT: Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan pickups det er, så lenge jeg kan bruke en av EMGHZ'ene jeg har. Jeg spiller så godt som bare Metall (Pantera, Metallica, BLS osv), så bare de er bra til den type musikk, så er det greit for meg.

Endret av McLovin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.