Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valgets Kval!! Hvem skal jeg velge??? Hjelp.......


eskarls

Anbefalte innlegg

Nå står jeg igjen med disse klassiske gitarene:

Cavatina cg4755 kr 1700 (Nylon)

Cort 500 kr 1800 (nylon)

walden n310 kr 1500 (nylon)

Husk jeg har aldrig spillt før og dette blir min første gitar!!

Jeg er veldig usikker på hvem jeg skal velge....... trenger siste tips!!!

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så enormt med peiling på denne fronten, du burde finne den gitaren du selv synes er best å spille på og høres best ut.

Siden du aldrig har spilt før tror jeg det hadde vært smart å kjøpe den billigste, for å se om det er noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt, sjekk dem ut og se hva du synes selv.. er jo du som skal bruke gitaren ;) ellers vil jeg anbefale merket Ortega, de har noen gitarer som ligger i den prisklassen. Har en Ortega selv, litt dyrere modell men har også prøvd de som koster fra 1000-1500, og synes det var veldig mye gitar for pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erfaring og erfaring, så på hva du hadde av å velge der. :P Cort nylon er ikke helt det store. Walden er omtrent likedan, så tenkte den dyreste av de mulig var best. Men til nylon strenger, så har jeg grei erfaring med Morgan er fine nylonstrengere til den samme prisen, kanskje prøve en av de også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ingen av disse men prøv og få med deg en som kan spille litt til butikken for å teste. Og test skikkelig. Sjekk hele gitaren nøye og ikke bare spill på den men hør på lyden på hvert eneste bånd/streng og slå både ann hardt og mykt etc. etc. Har de innebygget mic så ikke glem og sjekk dette også. Og ikke minst sjekk intoneringen... slå ann åpen streng og sammenlign men tone/overtone på 12 bånd.

Men hvorfor velger du nylon? Skal du spille klassisk er det greit, men hvis ikke, kommer du til å få mer glede av en ståtstrenger tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, nylon sliter jo ikke så hardt på fingertuppene men utenom det må du jo huske på at halsen også er mye tykkere og bredere så jeg vil ikke si at nylon er mer lettspilt. Jeg synes ihvertfall ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.